וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דחה הדיון בסיפוח כביש 443 לישראל

7.2.2010 / 13:43

ועדת שרים היתה אמורה לדון היום בהצעת חוק, שנועדה לעקוף את החלטת בג"ץ לאפשר תנועת פלסטינים בכביש בין מודיעין לירושלים, אך לבקשת רה"מ נדחה הדיון

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ועדת השרים לענייני חקיקה לא תדון היום (ראשון) בהצעת החוק לסיפוח כביש 443 לישראל. זאת בעקבות בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הדיון, כדי לאפשר לו לבחון בעצמו את הצעת החוק. לפי הצעת החוק, תספח ישראל את הכביש המקשר בין מודיעין לירושלים וכך תאופשר תנועת ישראלים בלבד על הכביש באופן חוקי.

הצעת החוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), אליה הצטרפו עוד 17 חברי כנסת מסיעות הימין, הונחה על שולחן הכנסת בסוף דצמבר 2009, בעקבות פסיקת בג"ץ שהורתה למדינה לפתוח את הכביש לנסיעת פלסטינים.

בסוף דצמבר קבעו שופטי בג"ץ כי כביש 443 ייפתח לתנועה עבור פלסטינים, לאחר שהיה סגור לתנועתם מאז תקופת האינתיפדה השנייה, בעקבות פיגועי ירי שבוצעו נגד נוסעים ישראלים. בפסיקת בג"ץ נאמר המפקד הצבאי רשאי אמנם להטיל מגבלות על תנועת כלי רכב בכלל ועל תנועת כלי רכב פלסטיניים בפרט, כדי להבטיח את ביטחון האזרחים הישראלים, אולם זאת אינה יכולה להיות מגבלה קבועה ויש לשנותה בתוך חמישה חודשים.

"מנהלים מסע הפחדה"

ח"כ מטלון הגיב להודעתו של ראש הממשלה על דחיית הדיון בהצעת החוק ואמר כי הוא מכבד את החלטתו בנושא. "אני נמצא במגעים עם לשכת ראש הממשלה, כדי להגיע להבנות לקביעת לוח זמנים", אמר. "מתי תעלה שוב הצעת החוק? הדבר יעשה מתוך אחריות למען אזרחי מדינת ישראל".

יו"ר "הבית היהודי", שר המדע דניאל הרשקוביץ, סיפר כי החלטת בג"ץ על הכביש מטרידה אותו. "אני נוסע בכביש יום-יום בדרכי מחיפה לירושלים, ומדובר בעורק תחבורה חשוב מאד. פסיקת בית המשפט מתייחסת לזכויות אדם אבל חיי האדם חשובים מזכויותיו", אמר.

לדברי הרשקוביץ הצטרף גם שר התשתיות עוזי לנדאו, שטען כי על מנת לנסוע בבטחה בכביש יש לקבל את הצעת החוק. "החלטת בית המשפט היתה שגויה ביותר ויש עמה סכנות לביטחון. כל עוד ישנו איום ביטחוני על אזרחי ישראל, צריך להוריד מהכביש את מי שמשתף פעולה עם הטרור.

לעומתם, הביע שר הרווחה יצחק הרצוג (עבודה) התנגדות להצעת החוק. לדבריו, "מדינת ישראל לא סיפחה שטחים מיהודה ושומרון משנת 67'. יהיה צריך להתמודד עם פתיחת הכביש בצד הביטחוני, אולם אסור לנקר עיניים עם סיפוח שטחים בעיצומו של תהליך מדיני. ישראל לא תיכנס למערבולת מדינית מטורפת. אני משוכנע שבתוך ארבעה חודשים מערכת הביטחון תביא לכביש הסדר נכון, ואני מציע לא לצאת למסע הפחדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully