וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירש את אשתו ויפצה אותה ב-100 אלף שקל

גלעד גרוסמן

7.2.2010 / 13:55

אחרי 15 שנות נישואין, גירש בעל את אשתו לאחר שחשד כי היא מנהלת "רומן טלפוני" מאחורי גבו. בית המשפט קבע כי הגירושים אינם תקפים וחייב אותו לפצותה

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב קבע הבוקר (ראשון) שגבר יפצה את אשתו ב-100 אלף שקלים, לאחר שגירש אותה בעל כורחה. בית המשפט דן בתביעה בגובה חצי מיליון שקל שהגישה אישה בת 41 נגד בעלה, לו היתה נשואה במשך 15 שנה. הנישואים של השניים עלו על שרטון לאחר שהבעל חשד שאשתו מנהלת "רומן טלפוני" עם גבר זר. השניים פנו לבית דין שרעי, והגיעו לסיכום לפיו יתגרשו לאחר שתוסדר המשמורת על ילדיהם.

אולם, לטענת האישה, בדיון שהיה קבוע לזוג, אליו לא זומנה האישה, גירש את אשתו בעל כורחה ובלי רשות בית הדין השרעי. הבעל טען מנגד, כי האישה הסכימה לגירושים וכי בכל מקרה הדין המוסלמי אינו מתנה את תוקפם של הגירושים בהסכמה של האישה.

השופטת שפרה גליק קיבלה את עמדת האישה וקבעה שהסכמתה לגירושים היתה ברמה העקרונית בלבד וכפופה למילוי תנאים שונים שלא הוסדרו, ולכן הגירושים אינם תקפים, והאישה רשאית לתבוע פיצויים. "המחוקק הישראלי ביקש לעקור משורש את המנהג המוסלמי לפיו יכול גבר מוסלמי לגרש את אשתו בעל כורחה ובהיעדר פסק דין מחייב", הבהירה השופטת בפסק הדין.

  • עוד באותו נושא:
  • גירושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully