וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט החשוד ברצח: "הכדור נפלט בטעות"

7.2.2010 / 18:55

באסל סלאם, בן 34, נעצר בחשד שרצח את רעייתו בנצרת, שעות לאחר שאביו עלי, המשמש כסגן ראש העיר, השתתף בהפגנה נגד אלימות כלפי נשים. "אנו מגנים את הפשע הזה"

אתר רשמי

(צילום: באדיבות אתר "בוקרא". עריכה: גדי וינסטוק ודורון שטיין. קריינות: אילן שניג)

באסל סלאם, בן 34 ובנו של סגן ראש העיר נצרת, עלי סלאם נעצר הלילה (ראשון) בחשד שירה למוות באשתו האלה פייסל - סלאם בת ה-28, שניהם תושבי נצרת. אביו של החשוד ברצח הוא זה שהזעיק את כוחות ההצלה בלילה. לוואלה! חדשות נודע כי אתמול - יום לפני הירי – השתתף האב עלי סלאם בהפגנה גדולה שנערכה בעיר במחאה על האלימות כלפי נשים בחברה הערבית.

בתוך כך, אביו של החשוד ברצח פרסם הערב הודעה שבה נכתב כי משפחתו מרכינה ראש על מותה של האלה פייסל-סלאם. "אנו מגנים בתוקף את הפשע הזה, תהיינה סיבותיו אשר תהיינה. אנחנו מתנגדים בתוקף לכל סוג של אלימות. רק אתמול השתתפנו בהפגנה נגד רצח נשים בחברה הערבית. נמשיך להביע עמדה זו גם בעתיד". האלה תובא למנוחות מחר בשעה 14:00בבית העלמין בחיפה.

דודו של החשוד ברצח, עדנאן סלאם, טען כי לא מדובר ברצח אלא, בפליטת כדור שאירעה כשהחשוד ניקה את נשקו האישי. "לא היה שום סכסוך בין בני הזוג", אמר לאתר החדשות הערבי-ישראלי 'בוקרה'. אחיה של הנרצחת אמר כי עלי סלאם, סגן ראש העיר, מוזמן להגיע לבית האבלים משום שמשפחתו לא רוצה, לטענתו, להאשים ברצח את כל משפחת החשוד. "חווינו אסון כבד. הנחמה היחידה שלנו היא האהבה הגדולה שמרעיף
הציבור", אמר.

גם עורך דינו של החשוד ברצח, עו"ד פהים דאווד, אמר כי המוות של סלאם בוצע בטעות. "בעת שהחשוד ניקה את נשקו, נפלט כדור וכך הרג את אשתו", הסביר.

"קשה לראות גבר בוכה"

ראש עיריית נצרת ראמז ג'ראייסי, המכיר היטב את אביו של החשוד ברצח, סיפר לוואלה! חדשות כי האב שבור וכואב: "רק אתמול צעדנו שנינו בראש הצעדה בנצרת נגד אלימות כלפי נשים. עמדתנו ברורה וידועה בנושא, ולכן מאד קשה כשדבר כזה מגיע אל תוך הבית הפרטי שלך. לא קשה לי לנחש מהי הרגשתו של עלי. הוא מרגיש קשה מאד. הייתי איתו לאורך שעות הלילה והבוקר. לא קל לראות גבר במעמדו ובגילו בוכה".

ג'ראייסי אמר עוד כי יש להמתין עד לתום חקירת המשטרה בעניין הרצח אולם אין, לדבריו, "דבר שיכול להצדיק רצח, ובמיוחד רצח נשים". הוא הוסיף כי בעצרת הם העבירו בשם העיר המארחת מסרים ברורים לחברה הערבית, לפיהם יש לדחות רצח נשים: "בעצרת הועברו מסרים ברורים המגנים כל ניסיון שמסתמך על משקעים היסטוריים-מסורתיים שיצדיקו פשעים מהסוג הזה. הרקע של הפשעים הללו הוא חברתי ולא נקודתי, וזה מה שהופך אותם למסוכנים יותר. זו אינה רק הבעיה של הנשים אלא של כלל החברה".

בהפגנה, שנערכה אתמול ואורגנה על ידי 30 ארגוני נשים וזכויות אדם, השתתפו כאלף בני אדם. בין המשתתפים חברי כנסת ערבים, ראשי ערים וראשי ועדת המעקב העליונה. דו"ח שהוכן על ידי מרכז מידע ומחקר בכנסת לוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת בנושא אלימות נגד נשים, מעלה כי בשנת 2009 נרצחו 10 נשים על ידי בני זוגן, ובשנת 2008 כולה נרצחו 11 נשים. מאז 1986 נרצחו 116 נשים ערביות.

עדכון ראשון: 15:07

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully