וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו יעד הנופש המועדף על העובדים השנה?

עירית רוזנבלום

7.2.2010 / 12:12

מסקר שנערך בנושא עולה, כי העיר אילת נבחרה כיעד הנופש הפופולרי ביותר על העובדים בישראל - 56% מהוועדים ציינו כי יוציאו את עובדיהם לנפוש בעיר הדרומית

ועדי העובדים מתחילים להניע את משק התיירות לקראת היציאה ההמונית של 1.2 מיליון עובדים לחופשה מרוכזת בפסח. 45% ממקומות העבודה יהיו סגורים במהלך חול המועד. חברת ועדים המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית של ועדי העובדים בישראל, מפרסמת היום את סקר המגמות שלה על יעדי הנופש אליהם יצאו העובדים במהלך פסח 2010.

על פי הסקר, נבחרה העיר אילת נבחרה כיעד הנופש הפופולרי ביותר על העובדים בישראל. 56% מהוועדים ציינו כי יוציאו העובדים לנפוש בעיר הדרומית. 20% מהוועדים ציינו כי יציעו לעובדים נופש בטבריה ואיזור הצפון. 12% מוועדי העובדים ציינו כי אזור ים המלח הוא המועדף עליהם. במקום הרביעי מוקמה תל אביב ואזור המרכז עם 7%, ובמקום החמישי בחרו הוועדים את בירושלים וסביבתה (5%).

בתחום התיירות היוצאת, מצא הסקר כי 40% ממקומות העבודה יוציאו השנה עובדים לנפוש בחו"ל. אתרי הנופש הפופולריים על העובדים בהעדר האופציה הטורקית, המוחרמת לפי שעה על ידי הוועדים, הם איי יון, ורנה, פראג, פריז, ברצלונה, רומא ולונדון.

ביריד התיירות לקבוצות שנערך בסוף חודש ינואר השנה, נרשם גידול גם בתחום הטיולים המאורגנים למזרח (תאילנד, יפן, וייטנאם וסין). עובדי הבנקים העומדים זו השנה השלישית בראש טבלת התיירנים, ייצאו השנה לדרום אמריקה, בולגריה ויון. בעונות הקודמות יצאו עובדי הבנקים ברכבת אווירית לטורקיה ולמזרח הרחוק.

יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, מציין כי היקף הנופש המאורגן בישראל נאמד ביותר מ-2 מיליארד שקל לעונה שתתחיל בפסח ותסתיים בסוכות. בנוסף אומר אלוש, כי העובדים מוציאים מכיסם סכום נוסף של 300 מיליון שקל על שירותים נלווים כגון: טיולים נוספים, בידור, קניות ומזון.

בעף הנסיעות מעריכים כי יחול בפסח גידול של 10% ביציאות ובמקביל עלייה של עד 30% במחירי הטיסות ליעדים המבוקשים, כמו ניו יורק. יהודה זפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס, אומר שבפסח 2009 עמד מחיר כרטיס טיסה לניו יורק על 1,200-800 דולר וכעת המחירים נעים בין 1,500-1,200 דולר בשיא החג. כרטיס טיסה ללונדון או פריז עלה בפסח 2009 כ-500 דולר, וכעת המחיר נע בין 700-600 דולר.

לפי הערכות, מספר הישראלים שיטוסו לחו"ל מתחילת חופשת הפסח ועד סופה יגיע לכ-300 אלף. היעדים המובילים צפויים להיות ארה"ב ואירופה הקלאסית: לונדון, פריז, איטליה, ברצלונה ואיי יוון.

לדברי גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס, בשונה משנים עברו, בחודש פברואר טרם החל גל ההזמנות לפסח, כנראה בציפיה של הישראלים לירידת מחירים. עם זאת, ההזמנות ליעדים רחוקים נעשו כבר לפני חודשים אחדים ולקווים כמו ניו יורק ותאילנד קשה להשיג מקומות. זפרני מציין שאם לא יחול משבר נוסף ביחסים עם טורקיה, או לחילופין תחול התחממות ביחסים, צפויה בחודש שלפני החג גאות בביקוש לחבילות לטורקיה וגידול כללי של יותר מ-30% בתנועה לקלאבים שלה לעומת פסח שעבר.

מחירי הנופשונים לטורקיה הוזלו בהשוואה לפסח שעבר בזכות הירידה בשער הדולר והעובדה שפסח השנה חל בטרום העונה באנטליה. מחירי חבילות הנופש בקלאבים ל-3 לילות ליציאות ב-28 במארס (כולל ליל הסדר) נעים בין כ-400 דולר לאדם בחדר משפחתי לבין כ-650 דולר ל-4 לילות אחרי ליל הסדר. לשם השוואה, מחיר נופש באתונה, טיסה ו-5 לילות במלון 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, אחרי ליל הסדר יעלה החל מ-770 דולר לאדם בחדר זוגי.

בחברת ימבטבע אומרים שירידת קרנה של טורקיה ורצונן של מדינות שונות בעולם לעודד את התיירות הישראלית אליהן, הביאו לירידת מחירים מהותית ביעדים הטרופיים והאקזוטיים, וכיום מוצעות חבילות פסח במחירים השווים לכל כיס ליעדים יוצאי דופן, כדוגמת סרי לנקה, שהוכרזה לאחרונה ע"י מגאזין "הניו יורק טיימס" כיעד החם לשנת 2010, האיים המלדיביים, מרוקו, זנזיבר, איי הפיליפינים ועוד.

לדוגמה, חבילה של טיסות ו-7 לילות באי סרילנקה, עם פעילויות שונות מחירה בפסח כ-1000 דולר. טיסה ו-7 לילות בזנזיבר מחירם 1,575 דולר לאדם.

תיירות הפנים

אילת תרכז אליה כ-55% מהנופשים בפסח, והמחירים בה נעים בין כ-2,000 שקל ללילה למשפחה בלאונרדו קלאב על בסיס הכל כלול (לא כולל סעודת ליל הסדר) ועד כ-4,400 שקל למשפחה ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר בדן אילת.

אולם למעט אילת, נסגרו בפני הציבור החילוני מספר רב של מלונות בצפון הארץ, במרכז ואף בים המלח. מלונות שלמים משווקים לציבור הדתי בלבד - כיפה סרוגה וחרדים, מהארץ ומחו"ל. סוכנות הנסיעות למגזר הדתי תור פלוס מציעה בפסח 11 מלונות, שאת חלקם, כמו מרידיאן בים המלח, שכרה בשלמותם ומוכרת אותם לציבור הדתי.

בין המלונות שהוכשרו במיוחד גם מלונות מעלה החמישה, כפר המכביה ושני מלונות בירושלים – קראון פלאזה ודן פנורמה. קראוס תיירות ונופש, החטיבה הדתית של אשת טורס, משווקת את הולידיי אין בטבריה, הוד המדבר בים המלח, לאונרדו אין בירושלים, שערי ירושלים, פרימה המלכים בירושלים, סיטי סנטר בתל אביב ונופי גונן שבקיבוץ גונן ליד קריית שמונה.

המחירים במלון מרידיאן ים המלח הם כ-14,000 שקל לזוג ל-7 לילות בתור פלוס ובקראוס תיירות מוצעים המלונות שלהם במחירים הנעים בין 8,000 ל-10,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully