וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איבר המין הגדול ביותר" לא ישרת כשגריר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.2.2010 / 9:55

ערב הסעודית סירבה לקבל את מינויו של הדיפלומט הפקיסטני המנוסה אכבר זיב, משום שמשמעות שמו בערבית הוא "איבר המין הגדול ביותר"

בפקיסטן לא מבינים ערבית: אכבר זיב הוא דיפלומט פקיסטני מנוסה ורציני בעל יכולות, כישורים וותק. אולם למרות כל אלו, הוא לא יוכל לשרת כשגריר פקיסטן בערב הסעודית משום שמשמעות שמו בערבית הוא "הזין הגדול ביותר". העיתון הערבי בשפה האנגלית "ערב טיימס" היוצא לאור באיחוד האמירויות דיווח בסוף השבוע כי בערב הסעודית שמעו מה שמו של הדיפלומט וסרבו להציבו בארצם.

זיב, בן 55, נחשב לאחד הדיפלומטים הוותיקים העובדים בשירות החוץ הפקיסטני. הוא שרת בשגרירות הפקיסטנית בקנדה ולפני כן הוא כיהן כשגריר ארצו בדרום אפריקה. בין השנים 1983-1987 הוא אף שרת בתפקיד שגריר פקיסטן בוושינגטון.

העיתון דיווח עוד כי לא רק ערב הסעודית מתנגדת להצבתו בארצה, אלא גם מדינות אחרות הדוברות ערבית כגון בחריין ואיחוד האמירויות. מקורות דיפלומטים באיחוד האמירויות סיפרו לעיתון כי בעקבות כך, בין אותן מדינות לבין פקיסטן שוררת כעת מתיחות. "המדינות מסרבות למנות את אכבר זיב כשגריר במדינתם והן לא מספרות לפקיסטן מהי הסיבה לכך", מסרו.

על פי העיתון, בתחילה ביקשה ממשלת פקיסטן למנות את זיב לשגריר באיחוד האמירויות אולם בקשתה נדחתה. לאחר מכן ניסתה להציעו לבחריין, אולם גם זו סירבה. לבסוף, לאחר שפנתה לערב הסעודית ושמעה גם כן "לא" נטול-הסברים, חשבה כי ארצות הברית היא זו שעומדת מאחורי סיכול המינוי. "ממשלת פקיסטן סברה כי ארה"ב לוחצת על המדינות לא למנות את זיב כשגריר באותן מדינות", ציינו המקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully