וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסכם הגז החדש של EMG עם חברת החשמל

אבי בר-אלי

7.2.2010 / 9:57

מחיר הגז התייקר ב-46% לכ-4 דולר למיליון BTU; חברת החשמל אישרה בסופ"ש את כניסתו לתוקף של עדכון ההסכם

אושר סופית ייקור הסכם הגז הטבעי של חברת החשמל וספקית הגז המצרית EMG - כך דיווחה הבוקר חברת אמפל שבשליטת יוסי מימן, המחזיקה ב-12.5% ממניות EMG. זאת, לאחר שחברת החשמל קיבלה את כל האישורים הנדרשים לשם הכנסתו לתוקף של הסכם הגז החדש שחמה עם EMG ב-17 בספטמבר 2009.

מן הדיווח עולה כי מחיר הגז שיסופק לחברת החשמל יתייקר בכ-46%, מ-2.75 דולר למיליון BTU לכ-4 דולר. היקפו הכספי הכולל של ההסכם - לאחר מימוש האופציה להגדלת נפח הגז המסופק לחברת החשמל ב-25% - יגיע כעת לכ-6 מיליארד דולר. המדובר במכירת 2.1 מיליארד מ"ק (BCM) למשך 20 שנה. בכך, יגיע היקפם הכולל של החוזים שחתמה EMG במשק הישראלי לכ-10 מיליארד דולר.

לפני כשנה דרשה מצרים לייקר את מחיר הגז אותו היא ממספקת לישראל' בטענה כי שינויים בשוק האנרגיה העולמי הפכו את המחיר לבלתי רלוונטי. בתום משא ומתן ממושך, נענתה חברת החשמל לדרישה. זאת, בתמורה לצמצום מנגנון ה-take or pay, עדכון מחיר הגז אחת ל-5 שנים, הפחתת הערבויות הבנקאיות שהעמידה חברת החשמל, הגברת הגמישות באספקה והגדלת הקנסות בגין אי-אספקה.

לפני כחודשיים אישר דירקטוריון חברת החשמל את פתיחת הסכם הגז עם מצריים ואת ייקורו, אך התנה זאת באישור אסיפת בעלי-המניות של החברה – היא ממשלת ישראל. כפי שפורסם ב-TheMarker, שכר משרד התשתיות חברת ייעוץ בריטית לבחינת ההסכם החדש – וזו אישרה ככל הנראה את המהלך. ואולם, במקביל קידם המשרד תיקון לחוק החברות – אשר מייתר את הצורך בחתימת שרי ממשלה לאישור עסקות בעלי עניין בחברות ממשלתיות, ולפיכך נסללה הדרך לאישרור ההסכם החדש במוסדות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully