וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק שילם לליבאי מיליון דולר עבור ייצוג משפטי

עמית בן ארויה

7.2.2010 / 8:45

גאידמק שכר את שירותיו של שר המשפטים לשעבר בתיק הלבנת ההון בבנק הפועלים. בשונה מהמקובל בהליכים פליליים, הלקוח שילם את הסכום מראש בעבור ייצוג בהליך הפלילי עד תומו

ארקדי גאדימק שכר את שירותיו של שר המשפטים לשעבר פרופ' דוד ליבאי, בתיק הלבנת ההון בבנק הפועלים תמורת מיליון דולר. בשונה מהמקובל בהליכים פליליים, הלקוח שילם את הסכום מראש בעבור ייצוג בהליך הפלילי עד תומו. אם גאידמק יופיע וייאבק על חפותו, אזי המשפט צפוי להימשך כמה שנים. שווי שכר הטרחה ששולם לליבאי במועד התשלום היה כ-4.5 מיליון שקל.

לפני יותר משנה יצא גאידמק לרוסיה ולא ברור אם ומתי ישוב. כשהועמד לדין, באוקטובר 2009, מסר, באמצעות ליבאי, כי ישוב לישראל כדי להתמודד עם כתב האישום. הפרקליטות הבהירה בשבוע שעבר כי אם לא ישלים את הערבות להבטחת התייצבותו במשפט, בסך 3 מיליון דולר, תבקש מבית המשפט צו מעצר נגדו. האישום המרכזי מתייחס למארס 2002 - אז, לפי הנטען, החליט גאידמק לרכוש את חברת הפוספטים ההולנדית טרמופוסט. לגישת הפרקליטות, גאידמק ידע כי בעלי המניות לא יסכימו למכור לו אותה ולכן השתמש בנחום גלמור כאיש קש במו"מ לרכישת החברה.

גלמור, כך נטען, פנה לבנק ההולנדי אמרו בנק, שהחזיק ב-20% מטרמופוסט, והביע רצון לרכוש אותה. גלמור פתח חשבון בסניף הירקון של בנק הפועלים בתל אביב על שם חברה קזחית בשם קאזפוספט, והצהיר כי הוא בעל השליטה בה והנהנה היחיד בחשבון. כדי להראות יכולת כלכלית, נטען, הוציאה פועלים נאמנויות, חברה בת של בנק הפועלים, מכתב לאמרו בנק, שבו הובהר כי קאזפוספט הוא לקוח מועדף - אף שמדובר בחשבון חדש.

גאידמק וגלמור מואשמים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירות הלבנת הון. לא נערכה הקראה בתיק.

הסכומים שגובים עורכי דין ככלל ועורכי דין פליליים בפרט אינם מתפרסמים בדרך כלל בכלי התקשורת. בעניינו של גאידמק הופר פעם אחר פעם הנוהג האתי בנוגע לשכר הטרחה שגובה עורך דין מלקוחותיו.

כתב האישום שהוגש באחרונה נגד עו"ד יעקב וינרוט חשף כי גאידמק שילם לו כ-15 מיליון שקל בגין עבודה משפטית הקשורה לכריתת הסכם מס בעבור גאידמק מ-2003. זה שילם כ-5 מיליון שקל נוספים לרו"ח זאב פלדמן בגין הייצוג בפועל מול פקיד השומה שוקי ויטה, שהועמד לדין עם וינרוט בגין שוחד. גאידמק אינו חשוד בדבר בעניין זה, והתיק נגד פלדמן נסגר מחוסר ראיות.

הסכם שכר טרחה אחר של גאידמק, עם השר דן מרידור, נחשף ועומד במרכז דין משמעתי נגד מרידור ועו"ד אילן שביט, ראש משרד חיים צדוק שבו היה שותף מרידור. גאידמק התחייב למסור 600 אלף דולר למשרד בעבור הטיפול בהליך השימוע ובונוס, בסך 5 מיליון דולר, אם יוחלט לא להעמידו לדין.

ליבאי קיבל ב-2006 שכר טרחה מראש, בסך מיליון דולר, לפני השימוע הראשון שנערך לגאידמק, שהיה חשוד אז רק בעבירות דיווח לפי חוק איסור הלבנת הון. בסופו של דבר, מרידור, עו"ד שלמה בן-אריה ועו"ד ויקי פוני ייצגו את גאידמק בשימוע. עד פרישת מרידור מייצוג וחזרתו לפוליטיקה ולשולחן הממשלה, היה ליבאי בתמונה וייעץ מפעם לפעם. בשימוע השני, ב-2008, אז צצו חשדות לעבירות המרמה, כבר תפס ליבאי את מקומו של מרידור וייצג את גאידמק עם בן-אריה. נכון לכתיבת שורות אלה, מייצגיו של גאידמק במשפט הם עורכי הדין ליבאי, נתי שמחוני, רונן רוזנבלום ובתו של ליבאי, דפנה ליבאי.

תגובת ליבאי לעניין שכר הטרחה: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully