וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לשחק באש - כבאי הדרום פתחו בעיצומים

רמי שני

7.2.2010 / 8:42

כבאי מרחב הדרום פתחו הבוקר בעיצומים על רקע חששם כי ההנהלה תקצץ בשכרם. מנהל המרחב מזהיר: "תמה התקופה ששילמו לכבאים כדי לשמור על השקט"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: רמי שני)

הכבאים במרחב הדרום פתחו הבוקר (ראשון) בעיצומים, על רקע חששם כי בכוונת ההנהלה של אגד ערים באר שבע לכיבוי אש לפגוע בשכרם. הכבאים מאשימים את יושב ראש האיגוד, אלי לוי, בניסיון לפגוע בזכויותיהם. הם טוענים כי הוא נוקט שיטות ניהול כוחניות ומנסה להפר באופן חד צדדי את הסכם השכר שגובש איתם.

כך, למשל, לטענת הכבאים, לוי מבקש לקצץ בהחזר ההוצאות על אחזקת הרכב של הכבאים, אף שהרכב חיוני למילוי תפקידם ולצורך עמידה בכוננות. יושב ראש ועד הכבאים בדרום, אלי פרץ, טען כלפי הנהלת אגד ערים לכיבוי, כי הובטחו להם תנאי עבודה ושכר, בדומה לאלה שמקבלים אנשים המשרתים בגופים ביטחוניים אחרים בארץ. "אנו נאבקים על זכויותינו, שקיבלנו כדין. אין אנו מבקשים תוספת על מה שהוסכם והובטח לנו, אף על פי שקצינים בדרג מקביל לנו בצה"ל ובמשטרה מרוויחים יותר. לא מדובר ב'עלילה והכפשה' כפי שתיאר מר לוי, אלא מאבק צודק שנעשה על פי חוקי העבודה של מדינת ישראל".

תחום השיפוט של המרחב הוא מהק"מ ה-101 בדרום ועד נחל-עוז בצפון הנגב. זהו שטח השיפוט הגדול ביותר בארץ המשתרע על כ-11 מיליון דונם.

אלי לוי, יושב ראש מועצת להבים, דוחה את טענות הכבאים. לדבריו, "תמה תקופה שבה הכבאים צעקו, איימו ושילמו להם, כדי לקנות שקט תעשייתי. היום הם מקבלים תשלומים, גם בגין אי עבודה. אנחנו פועלים על פי הסכם העבודה הקיבוצי הארצי ועל פי חוקת העבודה במדינת ישראל. אם הם חושבים, שבדרך הזו, הם ישיגו את מטרותיהם, שיבעטו. הנהלת האיגוד ואני, לא מתכוונים להיכנע במקומות שאסור לנו להיכנע בהם. מי שבחר אותי לעמוד בראש אגד ערים לכבאות, ציפה ממני לליווי אחר, ממה שהיה בשנים האחרונות. נבחרי הציבור, אמונים על הקופה הציבורית ולא ניתן להוציא ממנה כספים איפה שלא צריך להוציא".

הכבאים מצביעים על עוד שורה של נושאים, הגורמים להם לפתוח בעיצומים כדי לתבוע מהנהלת האיגוד לפעול לתקנם. לדבריהם, מצב התחנות בדרום הפך להיות בלתי נסבל: "במועצה האזורית אשכול, אזור הנתון לירי טילים, התחנה מורכבת מחדרון קטן וישן, ללא שירותים או מקלחת", הסביר להב חיים בר, קצין מניעת דלקות וחבר וועד ארגון הכבאים, "הכבאים חוזרים לתחנה לאחר כיבוי השריפות ונאלצים להתקלח במקלחות של המועצה. בירוחם - התחנה ממוקמת בחדר של המועצה הדתית ובמצפה רמון התחנה היא בתוך דירה ישנה והכבאית מרוחקת מהמבנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully