וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס לקבלנים: "תרגיעו את מחירי הדירות"

מאת שלומית צור

7.2.2010 / 9:00

נשיא התאחדות הקבלנים פנה לאטיאס בטענה כי מינהל מקרקעי ישראל מספסר בקרקעות ומציב מחירי מינימום גבוהים. השר השיב כי הקבלנים אחראים למחירים הגבוהים

חילופי האשמות קשים בין נשיא התאחדות הקבלנים, נסים בובליל, לשר השיכון אריאל אטיאס: באסיפת התאחדות הקבלנים ביום חמישי בתל אביב פנה בובליל, שנבחר לקדנציה שלישית כנשיא ההתאחדות, לשר אטיאס ובירך אותו על מאמציו לשווק כמה שיותר קרקעות בישראל, אך ציין: "לצערי הרב יש גורמים מסוימים שמביאים אותך להיכשל בתפקידך. לא ייתכן כי מינהל מקרקעי ישראל, שמחזיק ב-93% מהקרקעות בישראל, מתנהג כספסר".

בובליל הביא כדוגמה את אחד המכרזים שקיים המינהל באחרונה בבת ים: "לא ייתכן שמחיר מינימום של קרקע לדירת מגורים בבת ים ליד בית העלמין עולה 720 אלף שקל. לכמה יגיע מחיר הדירה?" השר אטיאס השיב ותלה את האחריות למחירים הגבוהים בקבלנים עצמם: "במכרזים האחרונים קבלנים שילמו 100% ולפעמים 200% מעל מחיר המינימום שהשמאי קבע. מי ששילם 300 אלף שקל על קרקע ליחידת דיור ביבנה לפני פיתוח, זה אתם. תרגיעו את המחירים הגבוהים האלה".

בובליל התייחס בדבריו לסוגיית מהגרי העבודה שביצעו את עבודות הבנייה עד להחלטת הממשלה לגרשם מישראל. "הקבלנים אומרים לנו לבנות אלפי יחידות דיור כדי למתן את המחירים בשוק. עם איזה עובדים בדיוק, אדוני השר? את אותה דירה שבנינו בתוך שנה אנחנו בונים כיום בשנתיים". על טענה זו השיב אטיאס כי שוחח על הנושא עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכי הממשלה אישרה באחרונה הכנסת 10,000 פועלים פלסטינאים באישור משרדי התמ"ת והביטחון.

בובליל אף ביקר את ראשי הערים, שהסמכות להחליט מה גודל הדירות שייבנו בעירם נתונה בידיהם. "אנחנו רוצים לבנות דירות שלושה חדרים אבל לא ניתן, כי ראשי הערים מאשרים רק דירות חמישה חדרים". השר אטיאס הסכים עם הדברים וכינה את היכולת של ראשי הערים להכתיב מדיניות ממשלתית בעירם "מופרזת". "התפישה שבדירות קטנות האוכלוסייה לא איכותית מעוותת. ראשי הערים מוחקים את הערים שלהם", אמר, וציין כי בימים אלה הוא מקיים שיחות עם ראשי ערים בעניין.

הקבלנים העלו בפני השר את סוגיית התופעה הגוברת של קבוצות הרכישה, שלדבריהם מציעות מחירים מופרזים לקרקעות במכרזים של המינהל, וביקשו להגביל את המכרזים כך שרק קבלנים יוכלו להשתתף בהם. בתגובה השיב אטיאס: "לא ייתכן שאני עומד כאן ומדבר על הורדת מחירי הדירות, ואפגע בכדאיות הקבוצות שהן כלי להורדת המחירים. יחד עם זאת אני מבטיח כי ברבעון הראשון של 2010 נסיים הליך של שמיעת הקבלנים ושמיעת קבוצות הרכישה, ולפיכך נקבע שינויים בתנאי המכרז. חלק מהקבוצות לא מסרו דירה אחת מימיהן וממשיכות לארגן קבוצות, והמצב הזה לא יישאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully