וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים תכריע: האם לספח את כביש 443

6.2.2010 / 20:20

כחודש לאחר שבג"ץ הורה למדינה לפתוח את כביש 443 לתנועת פלסטינים, תדון ועדת השרים לחקיקה בהצעת החוק לספח את הכביש לישראל. אישור חוק בנושא ימנע מפלסטינים לנוע בכביש

"חוק סיפוח כביש 443" יגיע מחר (ראשון) לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. על פי הצעת החוק, הכביש המחבר בין ירושלים למודיעין יסופח למדינת ישראל, דבר שיאפשר על פי חוק נסיעת ישראלים בלבד.

הצעת החוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), אליה הצטרפו 17 חברי כנסת מסיעות הימין והחרדים, הונחה על שולחן הכנסת בסוף דצמבר 2009, בעקבות פסיקת הבג"ץ שהורתה למדינה לפתוח את הכביש לנסיעת פלסטינים.

לפני כשנה וחצי הוציאו שופטי בג"ץ צו על תנאי שבו התירו את המשך מניעת תנועות הפלסטינים בכביש, על מנת שהמדינה תדווח על ההתקדמות בבניית כביש חלופי לתנועת כלי רכב, שישמש את הפלסטינים. שופטי בג"ץ קבעו לפני כחודש כי למפקד הצבאי זכות להטיל מגבלות על תנועת כלי רכב בכלל ועל תנועת כלי רכב פלסטיניים בפרט, כדי להבטיח את ביטחון האזרחים הישראליים, אולם זאת אינה יכולה להיות מגבלה קבועה.

"בהטלת מגבלות אלה, הופך כביש 443 – הלכה למעשה – לכביש המיועד לתנועת כלי רכב ישראליים בלבד, אשר החלק הארי שלהם עושה את דרכו מן השפלה לירושלים ובחזרה, קרי – לצורך תנועה 'פנימית' ישראלית", כתב השופט עוזי פוגלמן בפסק הדין.

כזכור, הכביש נסגר לתנועת פלסטינים לאחר פיגועי ירי שבוצעו כנגד נוסעים ישראלים בתקופת האינתיפדה השנייה. לצורך בניית הכביש, שנסלל בשנות ה-80' הופקעו אדמות פלסטינים באזור.

"לתת מענה לנסיעה בטוחה"

לדברי מטלון, "חוק זה בא לתת מענה לנסיעה בטוחה של ישראלים בכביש זה. מעציבה העובדה שישנם בישראל החשים אמפטיה לנוחיותם של הפלסטינים באמתלות של דאגה לזכויות האדם, אך חייהם וביטחונם של אזרחי ישראל כלל אינם בראש מעיינם".

בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב כי "כביש 443 הוא הכביש המרכזי בדרומה של נפת רמאללה ועורק התנועה הראשי, המחבר את הערים מודיעין, מכבים-רעות ויישובים נוספים עם ירושלים. מאז פרוץ האינתיפאדה השנייה החל הצבא, ובצדק, לאסור על תנועתם של פלשתינים בכביש זה ברכב או ברגל".

בהמשך הצעת החוק, מתייחס ח"כ מטלון לנושא הפקעת אדמות האזור לסלילת הכביש: "חלק מהקרקעות הופקעו באופן חוקי. הצורך לכך היה, כאמור, ביטחוני עקב אירועי ירי, בקבוקי תבערה ואמצעים נוספים שפגעו באזרחים ישראלים חפים מפשע. הנסיעה בכביש היוותה סכנת חיים לנוסעים. עקב כך החליטה מערכת הביטחון על סגירת הכביש לנסיעה של פלסטינים ובמקביל יצרה דרכים חלופיות לאותם תושבים פלסטינים כדי שיוכלו להגיע לכפרים שלהם הנמצאים בצידי הכביש".

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 443

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully