וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפתח "המומים" מהתנצלות חמאס על הרג ישראלים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.2.2010 / 17:09

דובר התנועה סיפר שהיה "המום" כשקרא את דו"ח התגובה של חמאס לטענות דו"ח גולדסטון. הוא הוסיף שעליהם להתנצל על ההפיכה בעזה. בד בבד, ממשלת חמאס הכחישה ההתנצלות

תנועת הפתח גינתה אחר הצהריים (שבת) את תנועת החמאס על הצער שהביעה על מותם של אזרחים ישראלים במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בשנה שעברה. הדובר של הפתח אמר כי היה "המום" כשקרא את תגובת חמאס לדו"ח גולדסטון שהוגש לאו"ם והוסיף שעל החמאס להתנצל בפני הציבור הפלסטיני על מותם ופציעתם של אזרחים פלסטינים בהשתלטות התנועה על רצועת עזה בשנת 2007.

בהצהרה פומבית, קרא אחמד עסאף לחמאס "להתנצל בפני העם הפלסטיני על ההפיכה שגרמה לנזק הגדול ביותר לשאיפה הפלסטינית". הוא הוסיף שתגובת חמאס לאו"ם על האישומים כי פעילי התנועה ביצעו פשעי מלחמה בירי טילי קאסם לעבר ישראל היא הודאה שהירי לא סייע לפלסטינים מן היישוב.

בתוך כך, ממשלת חמאס ברצועת עזה הכחישה היום כי בדו"ח התגובה לטענות דו"ח גולדסטון היא התנצלה בפני ישראל. שר המשפטים בממשלת חמאס אמר כי "לא הייתה שום התנצלות. הטלנו את כל האחריות לפגיעה באזרחים על ישראל שכן היא זו שנקטה בתוקפנות וביצעה שואה". השר הבהיר כי לממשלת חמאס יש זכות לגיטימית להתנגד, "כל עוד יהיה כיבוש, תהיה התנגדות. ירי הרקטות בא כהתנגדות וכהגנה עצמית".

בצעד חריג ביותר התנצל ארגון חמאס על שהרג אזרחים ישראלים כששיגר רקטות קסאם לעבר יישובי ישראל. בדו"ח שהגיש אתמול הארגון לאו"ם נכתב כי "אנחנו מקווים שאזרחי ישראל מבינים שההתקפות הבלתי פוסקות של הממשלה שלהם עלינו היו הנושא המרכזי והסיבה לירי". השבוע טען חמאס כי "ההתנגדות פשוט אינה מאורגנת מספיק והנשק שלרשותה לא מדויק, ולכן טילים המכוונים לעבר מטרות צבאיות סוטים לעיתים ממטרתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully