וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה וארה"ב צובעות מדדי העולם באדום

סוכנויות הידיעות

5.2.2010 / 17:30

החששות כי מספר ממשלות באירופה יתקשו לעמוד בתשלומי האג"ח וכי שיעור האבטלה הגבוה בארה"ב יכביד על כלכלתה, הובילו לירידות שערים בבורסות ברחבי העולם

החששות כי מספר ממשלות באירופה יתקשו לעמוד בתשלומי האג"ח וכי שיעור האבטלה הגבוה בארה"ב יכביד על כלכלתה, הובילו לירידות שערים בבורסות ברחבי העולם, וכן לירידות במחירי הסחורות ולעלייה במחירי חוזי הביטוח על האג"ח (CDS).

מדד MSCI וורלד, המורכב מבורסות של 23 מדינות מתפתחות, ירד ב-1.2% לשפל של ארבעה חודשים. החוזים העתידיים למדד S&P 500 ירדו ב-0.7%. היורו נחלש בשיעור של עד 0.6% מול הדולר. מחיר הנחושת ירד לשפל הנמוך ביותר מאז אוקטובר ומחיר הזהב יורד אף הוא.

עלות חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון של האג"ח של ספרד, יוון ופורטוגל רשמה שיא, ונשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן-קלוד טרישה, לא הצליח להפיג את החששות כי מספר חברות באיחוד האירופי שנקלעו לחובות כבדים יאיימו על יציבות המטבע המשותף. כלכלת ארה"ב הוסיפה, ככל הנראה, 15,000 משרות בחודש שעבר (לפי כלכלנים) ושיעור האבטלה נותר על 10% - הגבוה ביותר מזה 26 שנה.

מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 האירופי נפל ב-1.9%, לאחר שאתמול השיל 2.7% מערכו. בורסת פורטוגל ואתונה הובילו את הירידות בקרב 18 מדדי הבורסות במערב אירופה, ונפלו ב-2.5% וב-3.8% בהתאמה.

היורו נחלש זה היום השלישי מול הדולר, ונסחר מתחת ל-1.37 דולרים ליורו לראשונה מאז מאי. מדד הדולר, שעוקב אחר המטבע האמריקאי מול 6 מטבעות, טיפס ב-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully