וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: צה"ל ירה לעבר מתפללים יהודים בשכם

5.2.2010 / 15:35

חיילי צה"ל פתחו באש לעבר 5 מתפללים יהודים אשר נכנסו ללא אישור לשכם. זוהי הפעם השלישית השבוע בה יורים חיילים על מתפללים. צה"ל: "המתפללים עוברים על החוק ומסכנים חיים"

בפעם השלישית השבוע פתחו חיילי צה"ל בנוהל מעצר חשוד אל עבר מתפללים יהודים שנכנסו הלילה להתפלל בקבר יוסף בשכם, כך נודע לוואלה! חדשות. הלילה (שישי) נכנסו חמישה מתפללים יהודים, בניגוד לחוק, אל תוך העיר שכם וזאת על מנת להתפלל במתחם קבר יוסף.

לקראת תום התפילה במקום זיהו אותם שוטרים פלסטינים וירו באוויר, מה שהבריח את המתפללים אל מחוץ לשכם. כשיצאו החמישה מתחומי העיר זיהו אותם חיילי צה"ל סמוך לצומת בה"ד 3 וירו, לדברי גורם ביטחוני, מספר יריות באוויר, זאת לאחר שחשדו כי מדובר בתקרית חבלנית. המתפללים הצליחו להימלט מהמקום. זוהי הפעם השלישית השבוע שבה יורים חיילים על מתפללים יהודים, זאת לאחר שבלילה שבין שלישי לרביעי, בשני מקומות שונים, ירו חיילים על רכבם של מתפללים ומספר קליעים אף פגעו ברכבם.

"אירועים כאלה יכולים להיגמר באסון", אמר בנימין מחלב מארגון ועד שוכני שומרון המארגנים תפילות מוסדרות של יהודים בקברי צדיקים. "אנחנו רגילים שערבים יורים לעברנו ולא חיילי צה"ל. חשוב להדגיש שאנחנו מתנגדים לכניסות ללא תיאום כפי שהיה הפעם, אך אם צה"ל לא יתעשת ויאפשר כניסות של אוטובוסים עם מתפללים יהודים לכל הסקטורים בציבור, הכניסות ללא תיאום רק יתגברו".

בצה"ל רואים בחומרה את הכניסות של המתפללים ללא תיאום. "החיילים הלילה זיהו את הרכב כשהוא יוצא במהירות מכיוון שכם ועל כן פתחו בנוהל מעצר חשוד", אומר גורם ביטחוני, "כל הנכנס לקבר יוסף מסכן את חייו ומסכן את חיי החיילים צה"ל מקיים כניסות תקופתיות למקום והמתפללים שנכנסו ביומיים האחרונים משחקים בחייהם ובחיי החיילים הניצבים במקום"

בשבועות האחרונים עדים בצה"ל לעלייה משמעותית בכניסות הפיראטיות לקבר יוסף, הנמצא בפאתי העיר שכם. בצה"ל חוששים כי הכניסות יביאו לעימות אפשרי של המתפללים מול תושבי שכם ומול המשטרה הפלסטינית בעיר. המתפללים לעומת זאת, מתכוונים להמשיך ולהגיע למתחם הקבר, שננטש על ידי הצבא במהלך האינתיפאדה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך הלילה נכנסו מתפללים ישראליים לקבר יוסף בשכם, ללא תיאום עם צה"ל, תוך מעבר על החוק וסיכון חייהם. שוטרים פלסטינים הבחינו במתפללים וירו יריית אזהרה בודדת באויר. מדובר במקרה שני במהלך היומיים האחרונים בו נכנסים ישראלים לקבר יוסף ללא אישור, על אף העובדה כי צה"ל מאפשר באופן שוטף כניסות מוסדרות, מתואמות ומאובטחות לקבר.

עדכון ראשון: 13:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully