וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "בכיר חמאס נעצר בחשד לחיסול מבחוח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.2.2010 / 11:33

העיתון הכוויתי "א-סיאסה" מפי מקורות בדובאי, כי שעות לאחר חיסולו של בכיר חמאס בדובאי עצרו כוחות הביטחון במקום את פעיל הזרוע הצבאית של הארגון, נהרו מסעוד

"שעות לאחר חיסולו של בכיר חמאס בדובאי עצרו כוחות הביטחון במקום את פעיל הזרוע הצבאית של הארגון, נהרו מסעוד, שהתלווה לאל-מבחוח בביקורו בדובאי, בחשד שהוא מעורב בצורה כלשהי לחיסולו של אל-מבחוח" – כך דיווח ביום חמישי העיתון הכוויתי "א-סיאסה" מפי מקורות בדובאי המוגדרים "מהימנים".

המקורות מסרו עוד כי מעצרו של מסעוד – הנחשב למפקד ביטחוני בכיר בחמאס - "מעלה שאלות רבות וחשדות כבדים בנוגע לאפשרות שמסעוד קשור לחיסול אל-מבחוח, וכן מעלה תהיות מדוע שהה בדובאי בדיוק באותו עיתוי". המקורות גילו כי חמאס השקיע את מירב המאמצים כדי למנוע את פרסום מעצרו של מסעוד כדי שלא יוסר החשד מישראל. "מעצרו של מסעוד בדובאי העלה גם חשד בקרב הנהגת חמאס בדמשק וברצועת עזה סביב זהות מחסליו של אל-מבחוח", מסרו.

על פי המקורות, מסעוד היה עצור בעבר למשך שנה בכלא המצרי לאחר שניסה לברוח מרצועת עזה למצרים דרך מנהרה לאורך הגבול. הוא שוחרר באוקטובר 2007 "בנסיבות לא ברורות", עבר לדמשק, והפך במהרה לאחד ממנהיגי השטח של חמאס בסוריה. המקורות הוסיפו כי בחמאס מותחים ביקורת חריפה על הנהגת הארגון בדמשק על כך שהפכה את דובאי ל"חצר אחורית" לפעילות הארגון, שדרכה הוברחו נשק וכסף.

לפני שבוע דיווח חמאס כי ישראל התנקשה בבכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח ב-20 בינואר בעת שביקר בדובאי. מבחוח הוא ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס והוא מי שתכנן את חטיפת ורציחת אילן סעדון ואבי סספורטס. בחמאס מיהרו להאשים את ישראל והבטיחו לנקום את מותו. אתמול אמר גורם במשטרת דובאי כי אם יסתבר שהמוסד עומד מאחורי החיסול, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוגדר כ"מבוקש" על ידי שלטונות דובאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully