וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המגמה החיובית בבורסה צפויה להימשך"

טל לוי

5.2.2010 / 13:30

בבנק לאומי נשארים אופטימיים ביחס לבורסה למרות שלטענתם רמת המחירים הנוכחית אינה נמוכה בראייה היסטורית. מנגד, בבנק הפועלים טוענים שהדשדוש היחסי עלול להימשך חודשים

"המגמה החיובית צפויה להימשך, לנוכח השיפור בתמונה המקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בשוק המניות המקומי (הן בשל שיעורי ההיוון הנמוכים והן בשל העלייה בתיאבון לסיכון). עם זאת, רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות (המשתקפת ממכפיל הרווח החזוי) אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית, ועל כן נראה כי קצבן של עליות השערים צפוי להיות מדוד ורמת התנודתיות בשוק צפויה להיות גבוהה" - כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית.

שבוע המסחר בשוק המניות המקומי המשיך גם השבוע להתאפיין בחסינות מרשימה בהשוואה לשווקים מעבר לים. זו, ניכרה הן ביציבות שרשמו מדדי המניות והן בירידה בסטיות התקן הגלומות באופציות על מדד המעו"ף לרמה של כ-16% בלבד.

בבנק הפועלים סבורים כי הדשדוש היחסי, שמאפיין את הבורסה המקומית בשבועות האחרונים, עשוי לאפיין גם את החודשים הקרובים. העליות החדות שנרשמו אשתקד בבורסה, "מזמינות" מימושי רווחים, כך שירידות שערים מתונות, אם תמשכנה להרשם, הן תיקון בריא ותו לא. בראיה לטווח ארוך יותר, סבורים בבנק כי למדדי המניות הכבדות סבירות גבוהה לשבור במהלך 2010 את שיאם ההיסטורי, שנרשם ב-2007.

"הראייה האופטימית שלנו לטווח הבינוני והארוך נתמכת בעיקר בסימני ההתאוששות, שהופיעו הן בכלכלה המקומית והן בכלכלה הגלובלית, ובראשם תחזיות בנק ישראל, שצופות צמיחה של 3.5% ב-2010, ומדדי מקרו כלכלה שונים, שמצביעים על המשך ההתאוששות. בד בבד, ממשיכה לשרור הרמה הנמוכה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, "מדד הפחד" המקומי. אנו סבורים, כי הירידה בסטיות התקן ממחישה את הרגיעה שחשים המשקיעים, ויוצרת להערכתנו אפשרות לרכישת הגנות לתיק המנייתי" - כותבים כלכלני הבנק.

בסקירה שהוציאו כלכלני הפועלים אתמול, הם כינו את שנת 2009 בשם "שנת המדדים" אך הכתירו את שנת 2010 כ"שנת הפינצטה" כלומר כשנה שבה יש לברור מניות בפינצטה. הבוקר כותבים בבנק כי "השונות בין המניות השונות צפויה לגבור בשנה הקרובה, ועל כן אנו סבורים כי מומלץ להתמקד במניות ספציפיות, ופחות במדדים".

השוק הסולידי

המסחר בשוק איגרות החוב הממשלתיות התנהל השבוע במגמה חיובית, זאת על רקע הפחתת תחזיות האינפלציה בקרב החזאים והירידה שחלה בציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק ההון (בעיקר כתוצאה מהפחתה חדה הצפויה בתעריפי החשמל). הירידה בציפיות האינפלציוניות כאמור הובילה להתחזקות ההערכות כי הריבית לא תעלה בשיעור מהותי בחודשים הקרובים.

עם זאת, לנוכח הצפי להעלאת הריבית במשק בשנה הקרובה, צופים בבנק לאומי זחילת תשואות איטית כלפי מעלה באפיק הממשלתי (כלומר ירידה במחירי האיגרות – ט.ל). עם זאת, הריבית השוטפת המתקבלת על איגרות החוב לטווח הבינוני-ארוך, הצפי להיקף נמוך של גיוסי חוב ממשלתיים בשנה הקרובה ופער התשואות הגבוה יחסית בין איגרות החוב הממשלתיות הארוכות לבין אלו הקצרות, עשויים לפצות על עליית תשואות זו ואף מקנים להערכתנו עדיפות השקעה באיגרות החוב לטווח הבינוני-ארוך. משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון יאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר.

בבנק הפועלים נותרים עם המלצתם על השקעה במק"מ – מלווה קצר מועד שמנפיקה המדינה. "תשואת המק"מ הנוכחית, מגלמת ציפיות המשקיעים להעלאת הריבית לרמה של 2.7% בעוד שנה. המחלקה הכלכלית של הבנק מעריכה כי ריבית בנק ישראל בסוף 2010 תעמוד על 2.5%. לפיכך, המק"מ לשנה, מהווה אלטרנטיבה סבירה למשקיע המחפש השקעה בסיכון נמוך" כתבו בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully