וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "מהלך דרמטי בין ישראל לסוריה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.2.2010 / 21:53

מזכ"ל חיזבאללה הצטרף למגיבים על חילופי האיומים בין סוריה לישראל. נסראללה אמר כי הדו הקרב המילולי בין שתי המדינות הוא "מהלך דרמטי, והתפתחות מסוכנת וחשובה"

רויטרס

(דברי ליברמן הבוקר באוניברטיסת בר אילן. צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא הערב (חמישי) דברים והתייחס לחילופי האיומים בין ירושלים לדמשק. "מדובר במהלך דרמטי בין ישראל לסוריה, זו התפתחות מסוכנת וחשובה", אמר נסראללה בנאום טלוויזיוני. הוא הוסיף כי הוא יתייחס לנושא בפירוט בנאום שיישא ביום החללים של הארגון.

נסראללה התייחס למהלומות המילוליות בין סוריה וישראל. לאחר ששר החוץ אביגדור ליברמן אמר כי במלחמה אסד יפסיד את השלטון, אמר ראש ממשלת סוריה, מוחמד נאג'י עוטרי, כי "האיומים לא יועילו בשום צורה שהיא. יש לנו כוח, יש לנו יכולות ואמצעים להגיב ולהתעמת. העם הסורי הוא עם לוחם הדבק בעקרונותיו הלאומיים".

הדברים הללו מגיעים על רקע האיום הברור אותו שיגר ליברמן לעבר דמשק בו אמר כי "במלחמה הבאה סוריה תפסיד, ואסד יפסיד את השלטון". בירושלים מיהרו לנסות ולתקן את הנזקים. ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן לשיחת הבהרה את שר החוץ, והורה לשרים בממשלה שלא להתבטא בנושא הסורי.

"ישראל דוחפת למלחמה"

כשעה לאחר מכן הגיב גם שר הביטחון אהוד ברק לחילופי הדברים ואמר כי "אנחנו חותרים למשא ומתן עם סוריה. הסדר עם סוריה הוא יעד אסטרטגי של ישראל. במקום להחליף מהלומות מילוליות, בו נשב לשולחן הדיונים. בלשון המעטה, אני לא מתלהב מההתבטאויות בשתי היממות האחרונות".

אתמול האשים נשיא סוריה אסד את ישראל ב"דחיפת המזרח התיכון למלחמה". לפי סוכנות הידיעות הסורית, בפגישה עם שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס אמר אסד: "כל העובדות מצביעות על כך שישראל דוחפת את האזור לעבר מלחמה, לא שלום ישראל לא רצינית לגבי רצונה בשלום".

נשיא סוריה בשאר אסד מתח ביקורת חריפה על הפוליטיקאים הישראלים גם בראיון לכתב הבכיר של המגזין "ניו יורקר" שהתפרסם אתמול. אסד הגדיר את הבכירים הישראלים כ"ילדים שמחבלים במדינתם". "צריך מילון מיוחד בשביל המושגים שלהם", אמר אסד לעיתונאי סימור הירש. "אין להם הדור הישן שידע מהי פוליטיקה, כמו רבין ואחרים. לכן אמרתי שהם כמו ילדים שרבים אחד עם השני. הם מחבלים במדינה. הם לא יודעים מה לעשות".

אסד הוסיף כי ניסיונותיה של ישראל להחליש את חמאס רק החלישו את אבו מאזן וחיזקו את חמאס. "מה התחליף לחמאס?", תהה. "האם זה אל קאעדה, שאין לה מנהיג עמו אפשר לדבר".

עדכון ראשון: 18:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully