וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,518 בעלי טויוטה צריכים לגשת למוסך

דניאל שמיל

4.2.2010 / 17:39

התקלה בטויוטה משפיעה גם על בעלי הרכב הישראלים. 4,518 נהגים שרכשו רכב מהחברה היפנית נקראו למוסך כדי להחליף את דוושת הגז. תקלה דומה גרמה למותם של 4 בארה"ב

תאגיד כאן

באדיבות הערוץ הראשון

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, קיבלה הבוקר (חמישי) מספרי שלדות של 4,518 מכוניות בישראל בהן תתוקן דוושת התאוצה. הדגמים הנקראים לתיקון הם אוריס, יאריס, וורסו ואוונסיס. הקורולה לא תזדקק לתיקון הבטיחותי, ובאשר לרכב השטח ראב-4, המצב עדיין לא ברור.

4,518 בעלי המכוניות אותרו באמצעות משרד ברישוי וכבר היום תישלח אליהם הודעה בדואר. במקביל, מחלקת השירות של יוניון מוטורס תוכל לעדכן טלפונית האם המכונית נזקקת לטיפול.

בטיפול תוחלף ותחוזק דוושת הגז כדי למנוע מצב של האצה לא נשלטת, כאשר הדוושה נתקעת במצב לחוץ. תקלה דומה גרמה למותם של ארבעה בארה"ב. טויוטה קראה ל-5.3 מיליון מכוניות בעולם לתיקון. דוושת התאוצה לא תוחלף בטיפול, אלא תחוזק באמצעות מוט מתכת קטן שימנע ממנה להישחק, ולחיבור המשונן בין הדוושה למנוע להיתקע. אורכו של התיקון הוא כשעתיים והוא יינתן בחינם.

בנוסף למכוניות מיבוא סדיר, בישראל נמצאות גם 104 מכוניות ביבוא אישי הנזקקות לטיפול מונע. משרד התחבורה פנה השבוע לבעלי מכוניות אלה במכתב.

נזקים של שני מיליארד דולרים

פרשת דוושת התאוצה התחילה בארה"ב בחודש ספטמבר, והגיעה השבוע לאירופה ולישראל. היא החלה כאשר ארבעה בני אדם מצאו את מותם בתאונה שנגרמה בשל דוושת תאוצה שנתקעה כאשר היא לחוצה.

בתחילה טענה טויוטה שמדובר בבעיה שגרם שטיחון הרצפה אך בהמשך הודתה כי הבעיה היא בדוושה עצמה ועורכת תיקון של 6.1 מיליון מכוניות ברחבי העולם.

במקביל, בארה"ב נעצר הייצור של שמונה דגמים בחמישה מפעלים שונים. הנזק לחברה נאמד בכשני מיליארד דולר. ביפן ובארה"ב התקבלו השבוע טענות גם על בעיה בבלמים של טויוטה פריוס, אך בישראל לא ידוע על בעיה דומה.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully