וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד מאיר דגן: "אצלנו אין שביתות"

יהושע בריינר

4.2.2010 / 15:54

ראש המוסד דגן, הממעט לדבר בפני התקשורת, סיפר באופן נדיר על העבודה בראש ארגון הביון של ישראל. דגן: "צריכים לבצע את הפקודות בכל תנאי ובכל אילוץ, השליחות טוטאלית"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: עידן גוראל)

ראש המוסד מאיר דגן, התבטא היום (חמישי) בהופעה פומבית נדירה על עבודת המוסד, במסגרת עדותו בפני ועדת גורן, הדנה בטיפול ובשיקום נכי צה"ל. בחלק הראשון של דבריו, שהיו פתוחים לקהל הרחב, התייחס דגן בקצרה לפעילות המוסד.

"הפעילות שלנו, מאפייניה ועיסוקיה דומה מאוד לאלו של חיילי צה"ל", אמר דגן, "לא אפרטם כאן, אך הפעילות שלנו בהרבה מקרים מתבצעת בשיתוף פעולה כתף אל כתף עם חיילי צה"ל. המבנה הארגוני שלנו מאופיין גם כן ברמת משמעת כמו המערכת הצבאית".

"אנחנו עוסקים במערכת של מפקדים ואנשים שכפופים אליהם שצריכים לבצע את הפקודות בכל תנאי ובהתאם לאילוצים", הוסיף דגן. "בנוסף לזה, השירות במוסד מחייב גם תחושת שליחות וגם את הטוטאליות של העומדים במשימות. הם אינם רשאים לשבות, אין סוגיות של שעות נוספות והם נקראים בכל רגע נתון ובכל שעה שצריך".

בהמשך דבריו התייחס ראש המוסד להבחנה בין אנשי מנהלה הפועלים במוסד לבין לוחמים. "קשה להגדיר לכך גבולות", העיד דגן, "נכון שלא כולם עושים את אותם תפקידים ויש כמה תפקידים מיוחדים שהם רלוונטיים לארגון שלי, אך אינני יכול לעשות את ההבחנה בין המשרתים".

"האם אני יודע לומר מי תרם יותר? כולם משרתים את אותה תכלית והיא מורכבת מהרבה משימות וכולם יחד משרתים את הייעוד הזה. יש פעמים שפקידה נותנת לך נתון מודיעיני שמציל לך שלושה לוחמים, אז התרומה שלה היא פחותה?", סיכם דגן.

אין הבחנה בין צה"ל לשב"כ

ראש השב"כ יובל דיסקין התייחס בעדותו בפני הוועדה להבחנה בין קבורת חיילי לצה"ל לקבורת אנשי שב"כ ומוסד. בהופעה פומבית ונדירה אף היא, אמר דיסקין כי "הרעיון שתהיה הבחנה בין קבורתו של איש צבא לבין קבורתו של איש שב"כ או מוסד נראית בעיני הזויה".

דיסקין הוסיף כי "יהיה זה בזבוז להקים גוף נוסף שיעסוק בשיקום פצועי שב"כ ומוסד. ברגע שאני שולח איש שב"כ למבצע משותף עם צה"ל ושניהם חס וחלילה נפגעים, ברגע שאחד מטופל על ידי משרד הביטחון והשני מטופל בידי המוסד לביטוח לאומי זה נראה בעיני לא ראוי. מה זה משנה שאין לו מדים? שניהם היו באותו סיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully