וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשר ירוק

עובד אלחליבי

5.2.2010 / 15:03

עובד אלחליבי מנסה להזכיר לכם שאכילת בשר לא רק פוגעת בחיות, אלא גם בעולם היפה שלנו

מטוסים, מכוניות, רכבות ואוטובוסים הם גורם משמעותי להתחממות הגלובלית, אבל דו"ח של האו"ם קובע שפליטת גזי החממה, הנגרמת על ידי כל אמצעי התחבורה יחד, הוא קטן יותר בהשוואה לפליטת גזי החממה של תעשיית הבשר. הדו"ח מראה, שסך כל התחבורה אחראית על כ- 13.5% מסך כל פליטת גזי החממה לאטמוספרה, לעומת כ- 20% הנגרמים על ידי תעשיית הבשר.

לפני כחודש הוזעקו כל מנהיגי העולם לקופנהגן, כדי לדון בבעיה המדאיגה של התחממות כדוה"א ואיכות הסביבה. לקראת הכנס העולמי, ארגונים שונים חקרו את הגורמים ההרסניים ביותר על הכדור הכחול. תוצאות המחקרים מראות שנתוני דו"ח האו"ם שהופק בשנת 2006 הם שגויים, ושלמעשה ההשפעה של משק החי על איכות הסביבה היא גדולה יותר ממה שחשבו.

לפי מחקר של ארגון WORLD WATCH, תעשיית בעלי החיים גורמת ל כ-50% מפליטות גזי החממה. מדוע הפערים האדירים כל כך בין שני המחקרים? בגלל חישובים שגויים בהשפעה של גז המתאן. מחקר של נאס"א מהשנה האחרונה מראה שפליטת גז מתאן חזקה יותר מפליטת פחמן דו חמצני פי 33. גז המתאן, משתחרר מגופם של בעלי חיים בעת שהם נופחים ומגהקים. פרה פולטת כמויות של גז מתאן כמו 40 אנשים ביחד.

זה לא מצחיק, החור באוזון הוא הכי גדול מעל אוסטרליה וניו זילנד, בגלל הכמויות האדירות של הכבשים והעיזים שמגדלים שם לשחיטה. גזי המתאן שנפלטים מגופן בעת נפיחה וגיהוק, בכמויות כל כך גדולות, מרחיב את החור באוזון בחלק הדרומי של כדור הארץ.

לא רק החור באוזון

תעשיות הבשר אחראיות על נזקים כבדים לאיכות הסביבה, מלבד הרחבת החור באוזון. לצורך גידול הבקר והעופות דרושים שטחים רחבים, שתופסים כ- 30% משטח כדור הארץ. לשם כך בעלי החוות הורסים יערות גשם רבים בדרום אמריקה, ומפרים את האיזון האקולוגי הטבעי. בנוסף, כדי להאכיל את החיות, יש צורך בכמויות גדולות של מזון ושל מים. בעלי החיים בתעשיית הבשר צורכים מזון כמו 1.3 מיליארד בני אדם. מזון שהיה יכול להגיע לפיות מתים מרעב באפריקה.

האם זה אפשרי לצמצם את צריכת הבשר?

השינוי, קודם כל, צריך להיות מעוגן בחוק. כמו שבעבר היה נהוג לעשן בבתי קולנוע ובאוטובוסים והיום זה לא מקובל, כך צריך לשנות חוקים ונורמות בקשר לבעלי חיים.

סלבריטאים שונים בעולם, כמו פול מקרתני ובריג'יט בארדו, הציעו לקיים יום צמחוני אחד בשבוע. ביום הזה, לא ימכרו בשר ועופות ולא יגישו בשר במסעדות. נזק כלכלי לא יגרם, אנשים כבר ימצאו מה לקנות ולאכול. יום אחד בשבוע הם 52 ימים בשנה שבהם לא ימכרו בשר, וזה כבר מצמצם את תעשיית הבשר העולמית.

שרת החקלאות בגרמניה כבר קראה לאזרחי גרמניה בבקשה להפחית באכילת הבשר, לא ממניעים אידאולוגיים, אלא ממניעים מעשיים. ומה אצלנו? עד עכשיו עדיין לא נשמעו קולות יחודיים של חברי הכנסת שלנו, למרות שדוקא בתחום האקולוגי אנחנו יכולים להיות מובילים, לשמש דוגמא למדינות מכל העולם. הנה תחום נקי מפוליטיקה, שדרכו אפשר להעלות את הפופולריות של ישראל בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully