וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות מחאה: מנכ"ל המשרד לשעבר יחזיר הדרכון

4.2.2010 / 14:04

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, ד"ר אלון ליאל החזיר את דרכונו הדיפלומטי כאות מחאה על התבטאויותיו של שר החוץ אביגדור ליברמן בנושא הסורי ועל השפלת השגריר הטורקי

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ד"ר אלון ליאל, המשמש גם כראש התנועה לשלום ישראל-סוריה, החליט היום (חמישי) להחזיר את הדרכון הדיפלומטי שלו במחאה על התבטאויותיו של שר החוץ אביגדור ליברמן כלפי סוריה ובמחאה על השפלת השגריר הטורקי. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר ד"ר ליאל כי "בחודש האחרון ביצעו שר החוץ וסגנו דני אילון מהלכים שביזו את הדיפלומטיה הישראלית. איני יכול להחזיק בדרכון הדיפלומטי כל עוד ישראל מנהלת מדיניות ברוטלית שכזו. כשאני יוצא לחו"ל, אני מעדיף דרכון רגיל".

"נאום מזעזע"

"היום בצהרים שמעתי את הנאום של אביגדור ליברמן, וכל כך הזדעזעתי שלא התייעצתי עם אף אחד והחלטתי להחזיר את הדרכון הדיפלומטי שלי", סיפר. "שימשתי כדיפלומט ישראלי מפברואר 1971, כיהנתי כמנכ"ל משרד החוץ, ומעולם לא חינכו אותי שמנהלים כך דיפלומטיה. איני יכול להחזיק בדרכון הזה כל עוד אנחנו מנהלים מדיניות ברוטלית כזו, גם כלפי השגריר הטורקי וגם כלפי סוריה".

לדברי ד"ר ליאל, השפלתו של השגריר הטורקי על ידי סגן שר החוץ נובעת ממדיניותו של ליברמן. "שר החוץ הכריז בפני כל הדיפלומטים הישראלים בכנס שנערך באחרונה שהוא מתחיל מדיניות חדשה של 'כבוד לאומי'. המבחן הראשון של המדיניות הזו היה השפלת השגריר הטורקי. עכשיו אני רואה שהוא ממשיך - הוא משכיב את אסד על הרצפה. לפיכך החלטתי שאני לא יכול להחזיק את הדרכון הזה. מחר אלך להשיבו. זו מדיניות שגויה שגורמת נזק למדינת ישראל ומבזה את הדיפלומטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully