וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים זועמים: "ליברמן מחרחר מלחמה עם סוריה"

4.2.2010 / 12:23

המסרים המאיימים ששיגר שר החוץ לעבר דמשק, גררו תגובות נזעמות מצד חברי הכנסת. קדימה: "ממשלת נתניהו משחקת באש". ח"כ כבל: "ראש ממשלה סביר היה מעיף אותו לכל הרוחות"

רויטרס

(צילומים: רויטרס, עריכת וידאו: לירז לבנה)

הדברים שאמר הבוקר (חמישי) שר החוץ אביגדור ליברמן בדבר עימות אפשרי מול סוריה, מעוררים זעם רב במערכת הפוליטית. בנאום באוניברסיטת בר אילן אמר ליברמן בין היתר כי "במלחמה הבאה, סוריה תפסיד ואסד יפסיד את השלטון".

מפלגת קדימה מסרה בתגובה לדברים כי "ממשלת נתניהו משחקת באש. באין מנהיגות מדינית ברורה, כל שר מספסר בחוסר אחריות באיומים על מלחמה כוללת. במקום להרגיע את הרוחות, ישראל הרשמית מלבה אותן. על נתניהו להתעלות מעל בעיותיו הפוליטיות ולגלות אחריות לעתיד המדינה עליה הוא מופקד".

ח"כ נחמן שי, חבר ועדת חוץ וביטחון מטעם קדימה אמר כי "בעוד ראש הממשלה מנסה להוריד את המתח בזירה הצפונית, בא ליברמן ומגביר את האש.הצהרתו כי אסד יאבד את השלטון בסוריה בעת עימות צבאי היא הזמנה להידרדרות המצב. הממשלה נשמעת יותר כמו מקהלה בשלושה קולות מאשר גוף שיש לו בעל בית ומדיניות ברורה".

ח"כ איתן כבל (עבודה) אמר בתגובה לדברי ליברמן כי "נתניהו חייב לעצור את מחרחר המלחמה ליברמן. אי אפשר שבתפקיד כה רגיש יחזיק אדם חסר עכבות וחסר בינה, שאינו מבין את חשיבות השלום עם סוריה ואת סכנת המלחמה איתה. ראש ממשלה סביר היה מעיף אותו לכל הרוחות. ליברמן חצה את כל הגבולות".

גם ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) הגיב בחריפות להצהרות שר החוץ. לדבריו, "ליברמן הוא פטפטן מסוכן העלול לסבך את האזור במלחמה כוללת מיותרת". ח"כ א-סנע קרא לראש הממשלה נתניהו לרסן את ליברמן "ולבלום את פיו. אם הוא אינו מסוגל אז שיפטרו לפני שיהיה מאוחר מדי".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון האשים את שר החוץ וסגנו ביצירת משברים. "במשרד החוץ יושב שר מלחמה שהפך את הדיפלומטיה הישראלית לתעשיית מדנים. במקום ליישב משברים, השר וסגנו מייצרים אותם. כל עוד ליברמן מכהן כשר החוץ דיבורי ראש הממשלה על השלום ריקים מתוכן. אני קורא לראש הממשלה להעביר את ליברמן מתפקידו כשר החוץ".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) יצא להגנתו של השר ליברמן ותקף את אנשי השמאל. לדבריו, "יש לזכור שבינתיים מי שהביא עלינו מלחמות היו דווקא אנשי השמאל וממשלות מתרפסות שהתחננו להתקפל וקיבלו מלחמות. תשאלו את ברק ואולמרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully