וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגזר מוחים: "די לרצח נשים ערביות"

ניר יהב

5.2.2010 / 11:24

מחר תיערך בנצרת הפגנת מחאה נגד תופעת רצח נשים במגזר הערבי. המארגנים: "התנהלות הרשויות בנושא - אור ירוק לרציחות נוספות"

על רקע התגברות תופעת רצח נשים ערביות, צפויה להיערך ביום שבת ב-12 בצהריים בנצרת הפגנת מחאה גדולה נגד התופעה. ההפגנה היא פרי יוזמה של הנהגת הציבור הערבי, ובראשה ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל בשיתוף מפלגות ערביות ויותר מ-30 ארגונים פמיניסטיים וזכויות אדם. הפגנת המחאה תיערך תחת הכותרת "שתיקתכם - רישיון לרצח".

מארגי ההפגנה טוענים כי יש למחות נגד התופעה בחברה הערבית, אך גם לדרוש מרשויות האכיפה לפעול בצורה טובה יותר כדי למגר את התופעה. "בהיעדר טיפול הולם מצד רשויות המדינה האחראיות, עיקר האחריות נופלת על החברה הערבית. עליה לצאת בקריאה נגד התופעה ולהגביר מודעות ציבורית נגדה", מסרו מהמארגנים. בעקבות ההפגנה צפויים מארגניה לנקוט סדרת פעולות במספר מישורים שמטרתן לגדוע את התופעה מהשורש.

ארגונים פמיניסטיים מסרו כי הם סבורים שרשויות האכיפה בוחרות שלא לטפל במקרי רצח של נשים ערביות בחומרה הראויה לאירוע פלילי, אלא מעדיפות כנראה להתייחס אליהם כאל מעשים הנחשבים למנהג תרבותי, ואשר התערבותם של גורמים זרים, כביכול, צריכה להיות סלחנית. "התנהגות זו של אותן רשויות אחראית ליצירת מציאות מחרידה, בה לא ממצים כראוי את הדין עם הרוצחים, מה שנותן אור ירוק לרציחת נשים ערביות נוספות".

דו"ח שהוכן על ידי מרכז מידע ומחקר בכנסת לוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת בנושא אלימות נגד נשים, מעלה כי בשנת 2009 נרצחו 10 נשים על ידי בני זוגן, ובשנת 2008 כולה נרצחו 11 נשים. בחודשים ינואר-ספטמבר 2009 נפתחו 12,891 תיקים על רקע תלונות של נשים נגד אלימות במשפחה, כרבע מהתלונות הוגשו על ידי עולות חדשות ממדינות חבר העמים ומאתיופיה, ו-11.8% מהתלונות הוגשו על ידי נשים ערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully