וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג האשראי של ארה"ב בסכנה?

סוכנויות הידיעות

4.2.2010 / 12:40

דירוג האשראי המושלם (AAA) של המעצמה הגדולה בעולם נמצא בסיכון, אם התאוששותה הכלכלית תתברר כאיטית מהצפוי - כך הזהירה היום סוכנות דירוג האשראי מודי'ס

דירוג האשראי המושלם (AAA) של ארה"ב נמצא בסיכון, אם התאוששותה הכלכלית תתברר כאיטית מהצפוי - כך הזהירה היום סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, שאמרה בדצמבר כי ארה"ב "מותחת את גבולות ההגדרה של דירוג האשראי המושלם", בשל חובותיה המתנפחים.

אם ארה"ב תצמח בקצב איטי מהצפוי, יתנפחו חובותיה של הכלכלה הגדולה בעולם ודירוג האשראי שלה עשוי להיפגע, הזהירה מודי'ס. מוקדם יותר השבוע הגיש נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הצעת תקציב בסך 3.8 טריליון דולר לקונגרס. בתקציב העריך ממשל אובמה כי הגירעון התקציבי של ארה"ב יתנפח לרמה של 1.6 טריליון דולר עד סוף השנה.

אזהרתה של מודי'ס הפתיעה רבים, לאחר שלפני ששה שבועות בלבד הודיעה סוכנות הדירוג כי אין לה כוונה להוריד את דירוג האשראי של ארה"ב, על רקע חששות מצד מדינות כמו סין - הנושה הגדולה ביותר של ארה"ב. "הצמיחה הכלכלית חשובה מאד להערכות הדירוג שלנו", אמר סטיבן הס, סמנכ"ל אשראי בחטיבת סיכוני האג"ח הממשלתיים של מודי'ס, לרויטרס.

הס הוסיף כי בעוד שתקציבו של אובמה ל-2011 מתבסס על תחזיות לצמיחה חזקה בארה"ב, מודי'ס היא רק "חצי אופטימית" בנוגע ליכולתה של ארה"ב לשוב לקצב הצמיחה שרשמה לפני תחילת המיתון. תקציבו של אובמה מעריך כי ארה"ב תצמח ב-2.7% ב-2010 וב-3.8% ב-2011.

"אם ארה"ב תרשום צמיחה חלשה בעתיד הקרוב, ההשלכות לא יהיו חיוביות, משום שהממשלה תתקשה להגדיל את הכנסותיה", אמר הס, שהוסיף כי הצמיחה האמריקאית עשויה להיות מוגבלת בשל רמת החוב של הצרכנים האמריקאים, שתוביל לירידה בצמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully