וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי הושבע לכהונה שניה כיו"ר הבנק הפדרלי

סוכנויות הידיעות

4.2.2010 / 8:43

לאחר השבעתו התחייב ברננקי להגן על עצמאות הבנק הפדרלי, לפעול יותר להסברת החלטות הבנק לציבור האמריקאי, ולהגביר את הפיקוח על הבנקים

יו"ר הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי, הושבע אתמול לכהונה שניה. לאחר השבעתו התחייב ברננקי להגן על עצמאות הבנק הפדרלי, לפעול יותר להסברת החלטות הבנק לציבור האמריקאי, ולהגביר את הפיקוח על הבנקים.

"למען שמירה על אמון הציבור וקידום היציבות הפיננסית, אנו חייבים להמשיך להגן על עצמאותנו", אמר ברננקי, 56, פרופסור באוניברסיטת פרינסטון לשעבר, לעובדי הבנק הפדרלי שנאספו במטה הבנק בוושיגטון, לאחר השבעתו לארבע שנים נוספות כיו"ר.

ביום חמישי שעבר אישר הסנאט את מינויו של ברננקי לכהונה נוספת, ברוב של 70 תומכים מול 30 מתנגדים - ההצבעה הצמודה ביותר על מינוי לתפקיד זה מאז החל הסנאט לערוך הצבעה בנושא ב-1978, על רקע התנגדותם החריפה של סנאטורים משני קצוות המפה הפוליטית, אשר טענו כי נכשל בתפקידו. בקונגרס האמריקאי נשקלת הצעת חוק הקוראת להסרת כמה מסמכויותיו של הבנק הפדרלי בתחום המוניטרי, אליה ברננקי מתנגד.

ברננקי אמר אתמול כי סמכויותיו של הבנק הן דבר שיש לשמור עליו, משום שהן מאפשרות לו להחליט על מדיניות מוניטרית "שתהיה לטובתו של הציבור האמריקאי לטווח הארוך, במקום לטובת מניעים פוליטיים בטווח הקצר".

בתוך כך, אמר ברננקי, העצמאות הזו "נושאת בחובה מחויבויות חשובות לשקיפות, מתן מענה ונטילת אחריות", והוסיף כי הבנק יגדיל את נפח המידע שהוא מפרסם.

עוד אמר ברננקי, כי הבנק הפדרלי חייב לשנות את גישתו בנושא הפיקוח על הבנקים, לאור הלקחים שנלמדו מהמשבר הפיננסי החמור ביותר מאז שנות ה-30, שאילץ אותו לקחת חלק בחילוצן של חברות כמו AIG וסיטי. "המשבר חשף את החולשות והפערים ברגולציה על המוסדות הפיננסיים", אמר ברננקי. "עלינו להמשיך לעשות כל ביכולתנו כדי להבטיח שכלכלתנו לעולם לא תוחרב על ידי משבר פיננסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully