וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורדה אלשיך בשם השופטים: רוצים עוד שכר

צבי זרחיה

4.2.2010 / 8:00

השופטים דורשים מוועדת הכספים של הכנסת תוספת שכר של 3.3% בגין הקפאת שכר שהתרחשה בשנת 2008 ועליה הוחלט בתחילת 2009

השופטים דורשים מוועדת הכספים תוספת שכר של 3.3% בגין הקפאת שכר 2008 שעליה הוחלט בתחילת 2009. תוספת זו תצטרף לעדכון שכר בשיעור של כ-0.61% שמקבלים השופטים מינואר 2010.

שכרם של השופטים צמוד לשכר הממוצע במשק, ומתעדכן בכל שנה בהתאם לשינוי שחל בו. בתחילת 2009 הקפיאה ועדת הכספים של הכנסת את עדכון השכר, שהיה אמור לעלות ב-3.3%. לשכר הממוצע צמוד גם שכרם של כ-920 עובדי ציבור נוספים בהם נשיא המדינה, הח"כים, הקאדים, הדיינים ובעלי משרות אלה שיצאו לגמלאות. אם תוענק התוספת לשופטים יהיה על המדינה להעלות באותו שיעור גם את שכרם של שאר עובדי הציבור ששכרם מוצמד לשכר הממוצע.

מתן תוספת השכר לשופטים ולשאר עובדי הציבור ששכרם צמוד לשכר הממוצע תגרור גם עדכון בשכרם של ראש הממשלה והשרים, הצמוד למדד המחירים לצרכן. גם שכרם של אלה הוקפא בתחילת 2009, ולפיכך עשוי להיות מעודכן כעת ב-3.8% - שיעור עלייתו של המדד ב-2008.

הקפאת שכרם של עובדי הציבור הסתיימה בינואר 2010. לכן הנשיא, הח"כים, השופטים וצמודיהם קיבלו עדכון של 0.61% בהתאם לעליית השכר הממוצע, ואילו ראש הממשלה והשרים קיבלו עדכון של 3.9% בהתאם לעליית המדד.

ועדת גרונאו, המופקדת על שכר הח"כים, החליטה באחרונה שהח"כים לא יקבלו פיצוי בגין הקפאת שכרם בתחילת 2009. על בסיס החלטת הוועדה תיכננה ועדת הכספים לעדכן בהתאם גם את שכרם של הנשיא, השופטים והצמודים להם, כמו הדיינים והקאדים. אלא שאתמול פנתה יו"ר נציגות השופטים השופטת ורדה אלשיך במכתב אל יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) - וביקשה להעניק לשופטים עדכון שכר של 3.3% בגין הקפאת שכר 2008.

אלשיך טענה במכתבה כי "במקום לעדכן את השכר על פי תכלית ההקפאה, כפי שבוצעה בזמנו, הוא מבטא למעשה הפחתה בשכר נושאי המשרה השיפוטית. פרשנות אחרת לא תוביל אלא לכך שתחול הפחתה משמעותית בשכר השופטים. הקפאת שכר וביטולה אינם אלא פשוטם כמשמעם, ביטול ההקפאה. קרי, מרגע שההקפאה מתבטלת חוזר המצב לקדמותו". אלשייך הוסיפה כי "למגינת לבנו נראה הדבר כניסיון לא הוגן לפעול, כהרגשת כולנו, על מנת להעמיד אותנו בפני מעשה עשוי. זאת מבלי שאיש נועץ בנו או שיתף אותנו בניסיון זה לשנות דברים".

גפני אמר בתגובה: "לדעתי יש לעדכן את שכרם של השופטים כמו גם של הנשיא וצמודיהם בשיעור של 0.6% - ולא להעניק להם פיצוי של 3.3% בגין הקפאת שכרם ב-2009". עם זאת, עקב פנייתה של אלשייך יכנס גפני את ועדת הכספים ביום שלישי הקרוב לדיון מיוחד בנושא. גפני מעכב לפי שעה את עדכון שכרם של ראש הממשלה והשרים עד לקבלת החלטה בעניין שכרם של השופטים וצמודיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully