וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר ירכוש את הנדל"ן של אמפא

מיכאל רוכוורגר

4.2.2010 / 7:52

אחת מעסקות הנדל"ן הגדולות בישראל: כלל ביטוח שבשליטת דנקנר וקבוצת אמפא מנהלות בחודש האחרון מו"מ למכירת תיק הנדל"ן של אמפא בעסקה של כ-1.3 מיליארד שקל נטו

חברת כלל ביטוח וקבוצת אמפא שבשליטת אחים נקש מנהלות בחודש האחרון מו"מ למכירת תיק הנדל"ן של אמפא בעסקה של כ-1.3 מיליארד שקל נטו. כלומר, כלל תרכוש את הנכסים מבלי ליטול את החובות של אמפא, שנאמדים בכמה מאות מיליוני שקלים ושייפרעו בידי המוכרת.

במסגרת ההסכמות העקרוניות בין הצדדים נקבע כי כלל ביטוח תשלם לאמפא סכום ראשוני של 900 מיליון שקל בעבור כל הנכסים של אמפא מלבד מגדל אלקו. עם השלמת בנייתו והשכרתו של המגדל תרכוש כלל לפחות 50% מהמגדל תמורת כ-400 מיליון שקל נוספים.

התמורה בגין העסקה נקבעה לפי תשואה ממוצעת של 8% על הרווח התפעולי הנוכחי של הנכסים.

ככל הידוע לאמפא יש אופציה עד סוף פברואר להחליט אם לחתום סופית על העסקה. במקביל למו"מ עם כלל ביטוח, בוחנת אמפא את האפשרות להקים באמצעות הנכסים קרן ריט (קרן השקעות בנדל"ן הנהנית מתנאי מיסוי מיוחדים).

אם העסקה תצא לפועל היא צפויה להגדיל באופן משמעותי את תיק הנדל"ן של כלל ביטוח, הנאמד כיום ב-2.5 מיליארד שקל וכולל 20 נכסים בשטח של כ-200 אלף מ"ר, מהם 19 בישראל ואחד בלונדון.

עסקה זו, אם תושלם, יכולה להפוך את כלל לשחקנית השנייה בגודלה בשוק מבחינת הנכסים בקרב חברות הביטוח, אחרי מגדל המחזיקה בנכסים בהיקף של כ-5 מיליארד שקל.

כלל ביטוח, המנוהלת בידי שי טלמון, תממן את העסקה מכספי הנוסטרו (תיק חשבונות עצמיים), מכספי הפוליסות המשתתפות ברווחים, וכן מקופות הגמל וקרנות הפנסיה.

תיק הנכסים המניבים של אמפא בישראל כולל בין השאר 50% ממגדל משרדי היוקרה אלקו טאואר ברחוב יגאל אלון בתל אביב, אמפא טי.אל.וי (TLV) המושכר למכבי אסותא בחוזים ארוכי טווח, בית אמפא הרצליה, בית אמצור בהרצליה, וכן נכסי נדל"ן נוספים הממוקמים באזורי ביקוש ברחבי ישראל.

אם העסקה תושלם, זאת תהיה אחת מעסקות נדל"ן מניב הגדולות ביותר שנעשו אי פעם בישראל - והעסקה הגדולה ביותר שנעשתה אי פעם בידי חברת ביטוח בשוק הנדל"ן המניב בישראל.

קבוצת אמפא, המנוהלת בידי שלומי פוגל, היא חברת השקעות הפועלת בעיקר בתחומי התעשייה, המסחר, הפיננסים, הנדל"ן וההיי-טק. משפחת נקש היא מבעלות השליטה בחברת התעופה ארקיע. המשפחה מחזיקה, בין השאר, במלון אורכידאה באילת.

מאמפא נמסר בתגובה: "אמפא אינה מוכרת את הנכסים לגורם כלשהו. החברה מתכוונת להקים קרן ריט על חלק מנכסיה לנוכח התשואה הגבוהה ואיכות הנכסים".

מכלל ביטוח לא נמסרה תגובה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully