וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני: "יש לבכות על עזה כמו על השואה"

ראש ממשלת איטליה הגיע לרשות הפלסטינית, לאחר ביקורו בישראל. במסיבת עיתונאים עם אבו מאזן אמר: "כמו שיש לבכות על קורבנות השואה, יש לבכות ולהביע צער על הקורבנות הפלסטינים"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז ליבנה)

רק שלשום ביקר ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני במוזיאון ההנצחה של "יד ושם" ואמר כי הוא "קיבל אגרוף בבטן" מהמראות וחתם בספר האורחים: "הנשמה שלנו זועקת - זה אינו יכול להיות. אז היא מתפכחת וזועקת - לעולם לא עוד". עם זאת, יומיים לאחר מכן הוא השווה בין קורבנות השואה לבין ההרוגים הפלסטינים בעזה במהלך מבצע עופרת יצוקה.

ברלוסקוני סיים היום (רביעי) את ביקורו הרשמי בישראל, חצה את גדר ההפרדה והגיע לביקור בבית לחם. הוא ביקר שם בכנסיית המולד ולאחר מכן ערך מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

במהלך מסיבת העיתונאים התבקש ברלוסקוני מאחד מהכתבים לשתף אותם במחשבותיו לגבי גדר ההפרדה ולגבי כך שכ-1,400 פלסטינים נהרגו במהלך "עופרת יצוקה". ברלוסקוני אמר כי לא ראה את הגדר כאשר עבר דרכה, כיוון שהתרכז ברשימות שהכין לעצמו לקראת מסיבת העיתונאים. אולם כשהתייחס להרוגים בעזה אמר ראש ממשלת איטליה: "כמו שיש לבכות על קורבנות השואה, יש לבכות ולהביע צער על הקורבנות הפלסטינים".

מוקדם יותר נאם ברלוסקוני מעל בימת הכנסת בישיבה חגיגית ומיוחדת לכבודו והתייחס להתנגדותה של איטליה לדו"ח גולדסטון. "הצבענו נגד דו"ח גולדסטון שניסה להפליל את ישראל על שהגיבה לירי טילים של חמאס מעזה". הוא התייחס בנאומו לשורה של נושאים בכללם האנטישמיות, המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים והידידות העמוקה ביו איטליה לישראל.

"ביטחונה של ישראל בגבולותיה וזכותה להתקיים כמדינה יהודית, הם לגבינו בחירה אתית וציווי מוסרי נגד כל אפשרות של חזרת האנטישמיות", אמר ראש הממשלה האיטלקי. "אנו נאבקים עמכם, שכם אל שכם, בכל התעוררות אפשרית של אנטישמיות באירופה ובעולם, ויחד איתכם אנו דואגים כי המאבק על קיומה וביטחונה של מדינת ישראל, והחתירה לשלום היא מקשה אחת. אנחנו מאוחדים בהגנה על הדמוקרטיה מפני פנאטיות, מפני דעות קדומות, מפני אמונות טפלות ומפני אלימות העושה שימוש מסולף בשמו של האל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully