וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החפץ החשוד בחוף נתניה: מצוף של חבית נפץ

איילה חננאל ויהושע בריינר

3.2.2010 / 22:00

לפי בדיקת המשטרה, החפץ החשוד שנמצא בים מול חופי נתניה הוא מצוף השייך כנראה לחבית נפץ, מהסוג שהתגלה בחופי אשקלון, אשדוד ופלמחים

עוז מרון

(צילום: שי מכלוף , עוז מרון , עריכה: עידן גוראל, קריינות: רועי כ"ץ)

החפץ החשוד שנמצא אחר הצהרים (רביעי) בים מול חופי נתניה הוא מצוף השייך כנראה לחבית נפץ. כך עולה מבדיקת המשטרה. חבלן משטרתי שהגיע למקום במסוק משה את המצוף מהמים וטיפל בו.

מוקדם יותר בצהרים איתרה המשטרה חבית נפץ נוספת שנפלטה מהים לעבר חוף הצוק בפלמחים. לאחר מציאת החבית, סגרה המשטרה את האזור ופינתה את החוף מיושביו. חבלני משטרת מרחב השפלה ניטרלו ופוצצו את החבית. איש לא נפגע.

קודם לכן דיווחו אזרחים ששהו בחוף חיפה כי גם שם נראתה חבית חשודה, אולם בדיקה העלתה כי אין מדובר בחבית נפץ. בעקבות גילוי חביות הנפץ בחופי אשקלון ואשדוד ביום שני, הגבירה המשטרה את סריקותיה בכל רחבי הארץ על מנת לאתר מטענים נוספים.

בעקבות גילוי חביות הטרור, הזהיר מפקד חיל הים, האלוף אליעזר (צ'ייני) מרום כי "ארגוני הטרור עושים שימוש ציני בדייגי עזה לצרכי טרור - שימוש המסכן את חיילי חיל הים, אזרחי ישראל ואת הדייגים עצמם". בטקס חשיפת כלי טיס חדשים בבסיס חיל הים באשדוד אמר עוד מרום: "ארגוני הטרור גם עושים שימוש ציני במרחב הימי על מנת לפגוע בספינות חיל הים ובאזרחי ישראל. ספינות הבט"ש שומרות על המרחב ומאפשרות לדייגי עזה לדוג בבטחה. אני קורא להם שלא לשתף פעולה עם ארגוני הטרור ולא לאפשר להם שימוש בספינות הדיג לצרכי טרור - שליחת המטענים לים תוך שימוש בדייגים שרובם ככולם מבקשים להוציא לחמם מהים ולחזור הביתה בשלום, מסכנת בראש ובראשונה את אותם דייגים עצמם ואת ילדי עזה".

בתגובה לאיתור חביות הנפץ, הפציץ צה"ל לפנות בוקר מטרות ברצועת עזה. מקורות פלסטינים דיווחו כי שלושה בני אדם נפצעו מהפצצת מטוסי F-16 של חיל האוויר, שתקפו מספר מנהרות לאורך הגבול בין רצועת עזה למצרים בדרום רפיח.

הבוקר הכחישה הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית כל קשר לניסיון הפיגוע בחופי אשקלון ואשדוד באמצעות שליחת חביות נפץ. בהודעה שפרסמה הזרוע נמסר כי גורמים אלמונים דיווחו כי חטיבות סלאח א-דין מעורבות גם כן בניסיון הפיגוע בעיר אשקלון "אולם אנחנו מכחישים כל קשר לאירוע".

חיל הים בכוננות גבוהה

אתמול התייחס קצין בכיר בחיל הים התייחס לשורת המטענים הימיים שנמצאו סמוך לחופים בדרום הארץ. לדברי הקצין, "מדובר בניסיונות פיגוע שמטרתם היתה פגיעה בספינות חיל הים. מי שהוציא את הפיגוע לדרך רצה לפגע בספינות. ההפעלה שלהם היתה צריכה להיות סלולרית". הקצין הוסיף כי "איננו יודעים מי היה אמור להפעיל. חשוב להדגיש שלא סתם האירוע הזה לא פגש בספינות. אנחנו מאוד ערוכים ודרוכים לאירוע שכזה. להבנתי, הם לא התכוונו שהמטענים יגיעו ליבשה, אלא רצו שהמטענים יפגשו את אחת הספינות באזור עזה. אנחנו מעריכים שיש עוד חביות כאלה בים".

הקצין הדגיש כי חיל הים שומר על כוננות גבוהה. "אנחנו נערכים לכך שיש עוד חביות, והספינות מתנהגות בהתאם. שיטות הפעולה שלנו הן כאלה ששומרות על כללי השיט גם נגד אירוע שכזה". הקצין אמר כי "איננו יודעים אם דייגים בעזה היו מעורבים, אבל מהניסיון שלנו אפשר להניח שדייגים היו מעורבים בזה".

בהערכת מצב של המשטרה הוחלט להמשיך את הכוננות הגבוהה ומאמצי החיפושים עד יום שישי. המשטרה קוראת לציבור להמשיך לגלות עירנות ולדווח על כל חפץ חשוד. בהערכת המצב השתתפו נציגי חיל הים וגורמי מודיעין.

עדכון ראשון: 15:00

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully