וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם נוחי דנקנר רוצה נתח מעוגת הגז

ואדים סבידרסקי

3.2.2010 / 14:05

כלל ביטוח שבשליטת קבוצת אי. די. בי מביעה אמון בדור אלון ורוכשת מניות בסך 31.4 מיליון שקל. המהלך נעשה על רקע כוונתה של דור אלון לפצל את פעילות הגז שלה ולהנפיק אותה

כלל ביטוח, בשליטת קבוצת אי.די.בי. מביעה אמון בדור אלון ורוכשת מניות החברה בבורסה בסך 31.4 מיליון שקל. בעקבות מהלך הגדלת אחזקה, הפכה כלל ביטוח לבעלת עניין בחברה המחזיקה 7.25% מהון מניותיה. המהלך נעשה על רקע כוונתה של דור אלון לפצל את פעילות הגז שלה ולהנפיק אותה. השותפות המוגבלת דור חיפושי גז, מחזיקה ב-4% מהזכויות בקידוח "תמר" שבו הייתה תגלית גז בינואר 2009. לפני כשבוע, מימשה חברת את האופציות ורכשה כ-7% מדור אלון.

כעת, מחלקת כלל ביטוח את אחזקותיה בדור אלון לכ-38% בחשבונות ביטוח חיים, 41% לקופות גמל של כלל ו-21% לחשבון הנוסטרו (תיק השקעות העצמי של החברה). הרכישה בוצעה במחיר של 102.27 שקל למניה כאשר, נכון לפתיחת המסחר היום, עמד מחירה על 97.63 שקל. כלומר, ביומיים מאז המהלך, הסתכם הפסד של כלל בכ-1.4 מיליון שקל.

במקביל, יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז' מעניק היום המלצה שלילית להנפקתה המתוכננת של אלון חיפושי גז טבעי, חברה בת של דור אלון. בן זאב מציין את המחיר הגבוה בהנפקה הצפויה. מאחר ומאגרי תמר ודלית מוערכים בכ-5.7 מיליארד דולר, ומתוך כך נגזר לאלון גז שווי של 760 מיליון שקל, מה שמוביל לערך של 56.5 שקל למניה. עם זאת, מחיר המינימום בהנפקה עומד על 57.37.

החברה, דור אלון אנרגיה, עוסקת בהקמה ותפעול של תחנות דלק הכוללות גם חנויות נוחות עצמאיות ותחנות תדלוק פנימיות, משווקת מוצרי דלק ודלק סילוני לחברות תעופה אזרחיות. שווי שוק של החברה מסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל. מתחילת השנה, הוסיפה המניה כ-26% לערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully