וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: נחשפה רשת ריגול למען ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.2.2010 / 13:45

עיתון בכווית מדווח כי קצין בדרגת קולונל בצבא לבנון, עומד בראש רשת ריגול שפעלה למען ישראל. הקצין נעצר ובחקירתו התברר כי היתה לו נגישות למידע רב

צבא לבנון חשף רשת ריגול חדשה שפעלה לטובת ישראל. כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון הכוויתי "אל-אנבא". על פי הדיווח מפי מקורות ביטחוניים לבנוניים, בראש הרשת, שנחשפה לפני שבועיים, עמד קצין לבנוני בדרגת קולונל שראשי התיבות של שמו הם ר"ש. הקצין נעצר ומחקירתו עלה כי הוא כיהן בתפקיד שסייע לו להגיע למידע רב.

זוהי רשת הריגול הראשונה שנחשפת השנה. אשתקד נחשפו, על פי הדיווחים בכלי התקשורת בלבנון, 23 רשתות ריגול שפעלו לטובת המוסד והמודיעין הישראלי. על פי הדיווחים בלבנון, חברי אותן רשתות עדיין נמצאים במעצר והם נחקרים על ידי כוחות הביטחון הלבנונים.

בחודש אוקטובר אשתקד אישר כוח יוניפי"ל בלבנון כי מתקני ריגול ישראליים התפוצצו בדרום המדינה. הטמנתם של המכשירים בשטח לבנון מהווה הפרה של הסכם הפסקת האש. מחקירה שביצע אז כוח יוניפי"ל עלה כי שני הפיצוצים נגרמו על ידי פיצוץ חיישנים תת קרקעיים, שהוטמנו על ידי כוחות ישראליים במהלך מלחמת לבנון השנייה.

לפני למעלה משנה הודיע צבא לבנון כי חשף רשת ריגול ישראלית בלבנון. הצבא הודיע כי עצר שני חברים ברשת וכי ברשותם נמצאו מצלמות וציוד תקשורת מתוחכם. לא פורסמה אזרחותם של השניים, שעל פי הודעת הצבא "משתייכים לרשת טרור וריגול שמעורבת בעסקאות עם הצבא הישראלי". השניים הודו במעקב אחר מרכזים פוליטיים ואישים בכירים במפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully