וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני: "גולדסטון ניסה להפליל אתכם"

פנחס וולף

3.2.2010 / 12:01

ראש ממשלת איטליה נשא נאום בכנסת והסביר שהתנגדות איטליה לדו"ח גולדסטון באה על רקע ירי חמאס לעבר ישראל. הוא גם קרא לשוב למו"מ עם הפלסטינים ולהגברת ביטחונה של ישראל

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני נאם היום (רביעי) מעל בימת הכנסת בישיבה חגיגית ומיוחדת לכבודו והתייחס להתנגדותה של איטליה לדו"ח גולדסטון. "הצבענו נגד דו"ח גולדסטון שניסה להפליל את ישראל על שהגיבה לירי טילים של חמאס מעזה". הוא התייחס בנאומו לשורה של נושאים בכללם האנטישמיות, המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים והידידות העמוקה ביו איטליה לישראל.

"ביטחונה של ישראל בגבולותיה וזכותה להתקיים כמדינה יהודית, הם לגבינו בחירה אתית וציווי מוסרי נגד כל אפשרות של חזרת האנטישמיות", אמר ראש הממשלה האיטלקי. "אנו נאבקים עמכם, שכם אל שכם, בכל התעוררות אפשרית של אנטישמיות באירופה ובעולם, ויחד איתכם אנו דואגים כי המאבק על קיומה וביטחונה של מדינת ישראל, והחתירה לשלום היא מקשה אחת. אנחנו מאוחדים בהגנה על הדמוקרטיה מפני פנאטיות, מפני דעות קדומות, מפני אמונות טפלות ומפני אלימות העושה שימוש מסולף בשמו של האל".

"פתרון שתי מדינות לשני עמים מקובל לא רק עליכם ועל המנהיגות הפלסטינית אלא גם על האיחוד האירופי, על ארה"ב ועל בעלות הברית החשובות ביותר בעולם הערבי", אמר ברלוסקוני בהתייחסו לתהליך השלום עם הפלסטינים. "אני חייב לציין ולשבח את ראש הממשלה נתניהו שבחר באומץ רב ללכת בדרך זו ולהסביר את עמדתו בפני עמו".

בנושא המאבק בטרור הסביר ברלוסקוני כי הפלת מגדלי התאומים בארה"ב גרמה לשינוי בתפיסת הטרור העולמי. "אחרי אירועי 11 בספטמבר הבנו את אופייה הסופני והגלובלי של קריאת התגר על אורח החיים שלנו, שנהוגים בו חופש, שוויון בין המינים וזכות אוניברסלית לחיים, לחירות ולביטחון. אנחנו האיטלקים הינו מודעים כבר מהרגע הראשון שהטרור קרא תגר לא רק על ארה"ב וישראל אלא על כל מדינות המערב הדמוקרטיות ואפילו על מדינות ערב המתונות".

אימו של ברלוסקוני הצילה יהודייה במלחמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה המיוחדת כי הוא מעריך את התנגדותה של איטליה לדו"ח גולדסטון. "איטליה היתה בין המדינות שנהגו בבהירות מוסרית והחרמתם את ועידת דרבן, ולאחרונה עמדת מול עוד ניסיון - דוח גולדסטון המעוות, שמעודד את גורמי הטרור בעולם ומרחיק את השלום", אמר נתניהו. "כנסת ישראל כולה מקבלת אותך בחום, ברוחב לב ובהוקרה עמוקה כידיד אמת של העם במדינת ישראל", בירך נתניהו את ברלוסקוני בפתח דבריו, "אתה מנהיג אמיץ שעומד לצידה של ישראל, תחת הנהגתך איטליה הפכה לחוד חנית באירופה למאבק נגד האנטישמיות".

נתניהו שיתף את חברי הכנסת והנכבדים בסיפור על אישה איטלקיה שבזמן מלחמת העולם השנייה התעמתה עם שוטר גרמני שעצר אישה יהודייה. האיטלקיה, בחודש השמיני להריונה אמרה לשוטר הגרמני כי אם יפגע בה, כל נוסעי הרכבת שחנתה לצידם לא יתנו לו לצאת מהמקום בחיים. האיטלקיה שהצילה את האישה היהודיה היא רוזה, אימו של ברלוסקוני.

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין פתח את ישיבת המליאה ובירך את ברלוסקוני על תמיכת איטליה בישראל. "אנו מעריכים את עמידתה החד משמעית של איטליה לצד ישראל הכוללת השמעת קול ברור בגנות הטרור ובגנות אלו המערערים על זכותה של ישראל להתקיים", אמר ריבלין. בנוגע לאיום האירני פנה ריבלין לראש ממשלת איטליה ואמר "גם אתם בטווח הטילים האירנים ולכן אתם מבינים את ההכרח לעצור אותם בטרם יהיה מאוחר מידי, יותר מזה – אתם יודעים שזה גם אינטרס של מדינות צפון אירופה שבמדינה רבה מגלים שאננות. הזמן אוזל והגיע העת להמיר דיבורים בפעולות של ממש".

גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נשאה נאום בישיבה וברכה את איטליה על תמיכתה בישראל. "כשעם ישראל מסתכל באותם זמנים קשים למדינת ישראל הוא רואה את השותקים, הנאלמים, המבקרים, וגם את אלה העושים את הדבר הנכון ללא היסוס וללא גמגום, ואתה אחד מאותם מעטים שבאותם רגעים אתה נותן ביטוי בקול ברור צלול וחזק לערכיך ולשותפות העמוקה בין איטליה לעם בישראל", אמרה לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully