וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: AIG תחלק בונוסים בסך 100 מ' ד'

סוכנויות הידיעות

3.2.2010 / 11:15

חברת הביטוח האמריקאית מתכננת להעניק השבוע בונוסים לעובדיה של חטיבת המוצרים הפיננסיים של החברה - החטיבה שכמעט הובילה לקריסתה ב-2008

חברת הביטוח האמריקאית AIG, שקיבלה סיוע בסך 182 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי, מתכננת להעניק השבוע בונוסים בסך 100 מיליון דולר לעובדיה של חטיבת המוצרים הפיננסיים של החברה, אותה חטיבה שהימוריה המסוכנים כמעט הובילו לקריסתה ב-2008.

לדברי גורמים המקורבים לחברה, הסכימה AIG לקצץ את הבונוסים המתוכננים לעובדיה של חטיבת המוצרים הפיננסיים ב-20 מיליון דולר, אך עדיין מתכוונת לחלק 100 מיליון דולר לעובדי החטיבה. החלטתה של החברה עוררה סערה ציבורית בארה"ב, לאחר שבשנה שעברה כבר עוררה סערה ציבורית כשהחליטה להעניק לעובדי החטיבה בונוסים בסך 165 מיליון דולרים.

"AIG לקחה את משלמי המסים כבני ערובה. היא הערימה על ממשל אובמה, והעובד שהמגעים בין הממשל לחברה מתנהלים בדלתיים סגורות רק מגבירים את הספק שמשלמי המסים אי פעם יצליחו לצאת כשידם על העליונה", אמר אתמול הסנאטור הרפובליקני צ'רלס גרסלי, בתגובה לדיווחים על הבונוסים ב-AIG.

לאחר שהחלטתה לחלק בונוסים לעובדי החטיבה במארס 2009 עוררה סערה ציבורית בארה"ב והובילה להתערבות של הרגולטורים ולאיומים על עובדי החברה, הודיעה AIG כי תחזיר חלק מהבונוסים שכבר חולקו לעובדים. באוגוסט האחרון הבטיחה החברה להחזיר 45 מיליון דולר, אולם עד כה רק בונוסים בסך 19 מיליון דולר הוחזרו. אתמול הודיעה AIG כי הקיצוצים בבונוסים לעובדי החטיבה השנה, בסך 20 מיליון דולר, יועברו לממשל כפיצוי על הבונוסים לעובדים שלא נלקחו חזרה בשנה שעברה.

"אני תוהה האם ממשל אובמה נוהג בשקיפות עם העם האמריקאי, מאחר שהנשיא הביע בעצמו זעם עם הבונוסים ב-AIG לפני שנה", אמר חבר הקונגרס הרפובליקני דארל איסה. "או שהבונוסים מוצקים, ולממשל יש מחויבות להסביר לעם האמריקאי מדוע, או שהם אינם מוצדקים ועליו לומר זאת", הוסיף. דובר מטעם משרד האוצר האמריקאי אמר כי הבונוסים קשורים לחוזי עבודה מ-2007, שלא היו תחת סמכותו של צאר השכר של הממשל קנת' פיינברג, וציין כי "העובדה שעובדי AIG מסכימים לעמוד בהבטחותיהם מעודדת".

  • עוד באותו נושא:
  • aig
  • בונוסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully