וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצות מתגלגלות בחוף: חבית הנפץ

אמילי עמרוסי

3.2.2010 / 7:47

זהו, גם החוף כבר לא. חמאס הוריד גם אותו מרשימת האתרים הבטוחים: ממפלט של שלווה ומרגוע הוא הפך למפלטם של מטעני חבלה. פעם חלמנו על מכתב בבקבוק, היום, אם יישטף אחד כזה אל רגלינו היחפות - מי יעז לגעת בו. כל בדיחה נוספת על "פצצות בחוף" תיחשב לטעם רע, אבל האמת היא שלקחו מאיתנו את אחד מסמלי החופש הנעימים ביותר. כשאתה יושב על החול, עם הפנים למערב, את מי מעניין מה השארנו מאחור.

החביות שטות והשיירה עוברת, והסיפור האמיתי הוא ההתנתקות. ברחנו מרצועת עזה וכמאמר הסטיקר המדויק: עזה רודפת אחרינו. היא רדפה אחרינו בטילים שעפו מעל הגדר, היא רדפה אחרינו במנהרות שנחפרו מתחת לגדר, היא רודפת אחרינו בגולדסטון ובתגובות העולם הנאור לעופרת יצוקה, היא רודפת אחרינו בים, באוויר וביבשה, והיא תרדוף אחרינו תמיד.

לפני ארבע שנים וחצי, באטרף מעוור, תלשנו את צה"ל מהפינה הדרום?מערבית של מדינת ישראל, ויחד עם השטיח של צה"ל התעופפו בכאב גם 22 יישובים. ויתרנו על יכולות הפיקוח והמודיעין שהיו לנו ברצועה. הפקרנו את ציר פילדלפי. ברחנו מחבל ארץ, משאירים מאחור אויב כלוא בין גדרות. מה בדיוק חשבנו שיקרה.

מי שפחד להתמודד עם הטרור הפלסטיני העלוב, עוד בימי האבנים ובקבוקי התבערה, קיבל תאי אל?קאעדה בפאתי אשקלון. מי שהיסס מול המרגמות שנורו על כפר דרום, קיבל איום קסאמים וגראדים על כל הנגב. מי שחשב שהפתרון למטענים ברצועה הוא עקירת היישובים, קיבל מטענים בחוף הים של אשדוד. עכשיו שום גדר בעולם לא תוכל לעצור את הלהבות שבוערות בעזה.

מותניים צרים כשל בר רפאלי

מדינת ישראל היא מדינה קטנה ומותניה צרים כשל בר רפאלי. לפעמים אני מארחת כתבים זרים, ותמיד מתבשמת מהפליאה שלהם: מה, זהו? בתוך שעת נסיעה אחת אפשר להגיע מהגבול המזרחי עד לים? הם מגיעים ממדינות ענק, לא משערים עד כמה אנחנו באמת סיכה על מפת העולם. ההודי נרעש מהגילוי, הרוסי משתומם, הקנדי לא מאמין. כמה קטן, כמה צר, כמה בלתי אפשרי.

וגם אנחנו מעדיפים שלא להאמין. השטח שאותו תובעים הפלסטינים עובר בכל המקומות המוכרים: קווי 67' נוגסים חתיכות מכביש ירושלים?תל אביב (כביש 1), כביש 6 ופאתי נתב"ג. הם חותכים לנו את הכביש לים המלח, את עמק בית שאן ואת השדות של כוכב יאיר, אם יש כאלה. תפתחו מפה, תעקבו אחרי הקו הירוק שמתפתל בשיפולי ראש העין ובמורדות הגלבוע, מדגדג את עומר שבדרום וחוצה את בת חפר בשרון, תרגישו עד כמה קל לשלוח את כפר סבא ועפולה לעזאזל.

לא מתחשק לי להיות נביאת זעם, אבל רק עיוור לא רואה את הסכנה. עכשיו מתגלגלות אלינו חביות נפץ. נסיגה משטח נוסף במרכז מדינת ישראל תהפוך את כל האזור לחבית נפץ אחת גדולה.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully