וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת שרירים בישורת האחרונה

דן מרגלית

3.2.2010 / 7:40

לישראל יש יסוד להניח כי חמאס רגיש במידה מסוימת לתגובת ממשלות העולם שבאורח רשמי עדיין מחרימות אותו כארגון טרור. הנהגתו בעזה רגישה. גם בדמשק.

שתי זרועות ההנהגה האלה יודעות כי הממשלה בירושלים מציעה להן עיסקה מרחיקת לכת תמורת שחרורו של גלעד שליט. אפילו מי שסבורים - כמוני - כי המחיר מופרז מוצאים שביב של גאווה בכך שמדינת היהודים כה מרחיקה לכת למען בן שבוי.

אין אפוא מחלוקת בציבוריות הישראלית כי נחוץ להעמיד את ממשלות העולם הנאור על גובה המחיר הזה כדי להגביר ולהפיק לחץ בינלאומי על חמאס לסיים את המשא ומתן המתיש.

בנימין נתניהו הבטיח אתמול במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו האיטלקי סילביו ברלוסקוני כי אם חמאס מעוניין בעיסקה יש לא רק עם מי לדבר אלא גם על מה לגמור. חבל אולי שנתניהו לא ניצל את הביקור האחרון בגרמניה כדי לקדם את המטרה שנועדה להבהיר לעולם מה הוא המחיר הכבד שאפילו עליו מסרב לפי שעה חמאס להסכים.

ראוי לזכור כי על פי הדיווחים חלק מהגמישות לכאורה שגילה חמאס - כמו הוויתור על שחרורו של מרואן ברגותי - משחקת לידיו.

אך אם חאלד משעל ואיסמעיל הנייה האטו את המשא ומתן כחלק מתכסיס שנועד להשיג את גיבויו של המתווך הגרמני וכמבחן לעצביה של הממשלה בירושלים כי אז תגובת משפחת שליט מדברת בעד עצמה. מעתה אין היא קוראת רק לממשלת ישראל לגלות יתר רוחב לב. היא פונה בשלב כה קריטי דווקא לחוטפים המחזיקים בבנה לגלות יתר אחריות כלפי האינטרס של העם הפלסטיני.

הדעת צריכה לתת כי לאחר דו-קרב מילולי חריף חזרו שני הצדדים לשמור על שתיקה גמורה. לא מפני שהכל קפא אלא מפני שממשיכים לדבר. ככל שיצהירו פחות כך אי אפשר יהיה לומר להם בבוא היום כי ויתרו יותר.

העובדה שדובר חמאס שבר לפתע את השתיקה ודיבר אתמול על קיפאון אינה עדות לניתוק מגע אלא למתיחת שרירים ועצבים בישורת האחרונה של ההתדיינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully