וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוח אייפון גולש פי מאה מלקוחות אחרים

מאת אמיתי זיו

3.2.2010 / 10:00

בעלי אייפון צורכים נתונים בהיקף של 350 מגה-בייט בחודש, פי 100 מאשר בעלי מכשירי דור שלישי רגילים, הצורכים כ-3.5 מגה-בייט בחודש

בעלי אייפון ברשת פלאפון צורכים נתונים בהיקף של 350 מגה-בייט בחודש, פי 100 מאשר בעלי מכשירי דור שלישי רגילים, הצורכים כ-3.5 מגה-בייט בחודש - כך נודע ל-TheMarker. בעלי מכשירים חכמים אחרים צורכים 30-40 מגה-בייט בלבד.

צריכת הנתונים של בעלי האייפון הישראלים זהה לזו של האמריקאים וגבוהה מעט מזו של האירופאים, הצורכים כ-300 מגה-בייט בחודש. הצריכה ביפאן גבוהה בהרבה - כ-600 מגה-בייט בחודש.

בענף הסלולר מעריכים כי היקף צריכת הנתונים בקרב בעלי אייפון יירד בעתיד הקרוב לכ-200 מגה-בייט בחודש. זאת, מאחר שהמכשיר הושק בישראל רק לפני חודשיים, ורבים מאלה שרכשו אותו עד עתה הם "מאמצים מוקדמים", שצריכת הנתונים שלהם גבוהה מהממוצע. עם זאת, בענף חוזים כי היקף צריכת הנתונים ישוב לעלות בעתיד, עם התרבות יישומי התוכן למכשיר.

רוב חבילות האייפון שמשווקת פלאפון כוללות תעבורת נתונים בהיקף של 10 ג'יגה-בייט בחודש - שמאפשרת למעשה גלישה ללא הגבלה. רוב חבילות האייפון שמשווקת סלקום כוללות תעבורת נתונים בהיקף של 1 ג'יגה-בייט בחודש, ואילו פרטנר מציעה חבילות שונות - החל ב-30 מגה-בייט בחודש ועד 1 ג'יגה-בייט בחודש.

בימים אלה נערכת פלאפון להגדלת היקף תעבורת הנתונים ברשת שלה. זאת, עקב העלייה בשימוש באינטרנט באמצעות מודמים סלולריים או מכשירים חכמים, כמו האייפון. ההיקף הנוכחי של תעבורת הנתונים ברשת של פלאפון הוא 120 טרה-בייט - פי שישה מאשר לפני שנה. לאור זאת, פלאפון שידרגה כ-1,000 נקודות תקשורת, שעושות כעת שימוש ברשת המטרו אתרנט של בזק. כל נקודת תקשורת יכולה להתמודד עתה עם נפח תקשורת של עד 100 מגה-ביט בשנייה.

בחודשים הקרובים אמורה פלאפון לשדרג עוד כ-100 נקודות ובכך לכסות את כל האזורים בישראל שבהם קיים ביקוש לנפחי תעבורה גדולים. כיום נחשבת רשת התמסורת של פלאפון לגדולה ביותר מבחינת קיבולת נתונים. גם פרטנר נמצאת בתהליך של שדרוג רשת התמסורת שלה לרשת המטרו אתרנט. סלקום נסמכת על תשתית עצמאית ב-90% מהאתרים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully