וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט ראשון לחברה ישראלית בסין

מאת גיא גרימלנד

3.2.2010 / 9:05

חברת פגסוס טכנולוגיות הישראלית נרכשה על ידי חברת Yifang Digital הסינית. היקף העסקה לא פורסם רשמית, אך הערכות גורסות כי שוויה צפוי להיות 60-80 מיליון דולר

האקזיטים ממשיכים לזרום גם ב-2010: חברת פגסוס טכנולוגיות הישראלית נרכשה על ידי חברת Yifang Digital הסינית בעסקה משולבת של מניות ומזומן. היקף העסקה לא פורסם רשמית, אך ל-TheMarker נודע כי שווי העסקה צפוי להיות 60-80 מיליון דולר, תלוי בשווי המניות בעתיד.

מדובר באקזיט ייחודי: החברה הסינית רכשה את המניות מידי קרן ההשקעות BCF מיפן - ככל הידוע מדובר בעסקה ראשונה שבה חברה סינית רוכשת שליטה בחברה ישראלית.

פגסוס מפתחת, משווקת ומייצרת מגוון מכשירים המאפשרים את קליטת כתב היד והזנתו למחשבים אישיים, מחשבי כף יד (PDA), לוחות קיר דיגיטליים טלפונים סלולריים ומכשירים משרדיים נוספים.

החברה התמקדה בשנים האחרונות במכירת המוצר שלה לשותפי - OEM חברות המשתשמות ברכיבים של חברות אחרות, במקרה זה פגסוס, כדי להרכיב מוצר המשווק תחת שמן. בנוסף, החברה התמקדה בהחדרת הטכנולוגיה לפלטפורמות שונות, כמו מחשבים ניידים וטלפונים סלולריים.

החברה גייסה עד היום כ-20 מיליון דולר, בעיקר מקרנות יפניות: BCF היטאצ'י, Penetel וניפון ונצ'רס (אחת מקרנות ההון סיכון הגדולות ביפן) וקרן סידר הישראלית. כל המשקיעים בחברה צפויים לרשום מכפיל של פי ארבעה על ההשקעה בחברה.

"הפננו את המיקוד לסין"

שני היזמים של פגסוס, המנכ"ל גידי שינהולץ והטכנולוג צחי זלוטר, הקימו את החברה ב-91'. לדבריהם, לאורך השנים החברה פעלה על מנת למצוא שותף אסטרטגי שיאמץ את הטכנולוגיה ויעביר את החברה לשלב המכירות ההמוני. החל ב-2000 התמקדה החברה במזרח הרחוק, ביפן ובסין, בהפצת הטכנולוגיה ומוצרי העט הדיגיטלי מתוך אמונה בפוטנציאל הגדול הגלום שם.

מנכ"ל פגסוס גידי שינהולץ אמר ל-TheMarker כי "הפננו את המיקוד שלנו לסין כבר ב-2000, לאחר שהתחלנו ביפן. האמנו בשוק הצרכני שם והאמנו בשותפים הפוטנציאלים שיכולים להיות לנו. לפני עשר שנים, הרכישות של חברות טכנולוגיה ישראליות היו אמריקאיות. היום זה קורה על ידי חברות סיניות".

הוא הוסיף כי "השנתיים האחרונות היו הטובות ביותר עבור פגסוס, והיא עברה לרווח לאחר שנים רבות שהמשקיעים תמכו בנו. לאורך השנים, מאז שהתחלנו לפני 19 שנים, נמחקו בשוק הישראלי 2,000 עד 3,000 חברות וקמו מספר דומה של חברות, ואנחנו בצורה כזו או אחרת שרדנו ועברנו לרווח.

"העט שפיתחנו שנראית כמו עט רגילה, שכותבת על נייר, וכל מה שאתה כותב הולך ישירות למחשב. אחד הדברים שאתה יכול לעשות הוא להעביר את כתב היד למחשב, לבצע פקודת זיהוי כתב יד, ואז להיכנס לוורד וכל מה שכתבת יועבר למסמך. העט עובדת באמצעות מערכות איכון, שפיתחנו על בסיס פיתוח של טכנולוגיה שהגיעה מהצבא שעוקבת אחרי טילים ומשדרים. ישנו מקלט שאתה מצמיד לנייר והוא אוגר את כל המידע ועט שמשדר".

פועלים שוקי הון, באמצעות פועלים אסיה דיירקט, היה בנק ההשקעות של העסקה. פועלים אסיה דיירקט מבייג'ין, המנוהלת על ידי גל דימנט ועוסקת במתן שירותי בנקאות להשקעות, פיתוח עסקי וייעוץ אסטרטגי לחברות שמבקשות לחדור לשוק הסיני היתה גם זו שליוותה בשנים האחרונות גם את פגסוס בחדירתה לסין.

דימנט אמר כי עד לאחרונה התמקדה הפעילות של גופים זרים בסין בשיתופי פעולה עם חברות סיניות, וזו גם הפעילות המרכזית של פועלים אסיה דיירקט. "תחום המיזוגים והרכישות, שכמעט לא היה קיים בסין בגלל מגבלות רגולציה, נפתח עכשיו. חברות סיניות מתחילות להתעניין ברכישת חברות זרות שמבקשות לפעול בשוק הסיני", אמר דימנט.

את תהליך המכירה הובילה קרן ההשקעות הפרטית BCF מיפן בניהולו של יואב קידר, שמכהן גם כיו"ר הדירקטוריון של פגסוס. הקרן הוקמה לפני שלוש שנים והשקיעה באופן סלקטיבי בכמות מצומצמת של חברות עם פוטנציאל מימוש מבטיח. פגסוס טכנולוגיות תמשיך לפעול ממשרדיה בישראל, כחלק ממערך Yifang העולמי, וכמרכז פיתוח לכל נושא העט הדיגיטלי.

החברה הרוכשת, Yifang, היא לקוחה של פגסוס זה ארבע שנים, והפיצה את מוצריה בעולם, עם מוצרים אחרים שאותם היא מוכרת, כמו נגני מוסיקה, מכשירי GPS, מסגרות דיגיטליות ומחשבי MID. את העסקה ליוו עורכי הדין גדעון וינשטוק ובני גוטניק, ממשרד וינשטוק זקלר ושות', שמתמחה בייצוג חברות ישראליות הפועלות בסין או השואפות לחדור לשוק הסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully