וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף מנהרות ברצועת עזה

יהושע בריינר וניר יהב

3.2.2010 / 7:01

חיל האוויר פעל בעזה ותקף מנהרות הברחה. גורם ביטחוני ציין כי התקיפה באה בעקבות ניסיון החדרת חביות הנפץ לישראל דרך הים. דובר צה"ל: "נמשיך לפעול בנחישות ובעוצמה"

כלי טייס של חיל האוויר תקפו הלילה (רביעי) שני יעדים בדרום רצועת עזה אשר שימשו את ארגון חמאס, בהם מנהרה להברחת אמצעי לחימה. זוהו פגיעות מדויקות במטרה. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל.

מקורות פלסטינים דיווחו כי שלושה בני אדם נפצעו מהפצצת מטוסי F-16 של חיל האוויר, שתקפו מספר מנהרות לאורך הגבול בין רצועת עזה למצרים בדרום רפיח. על פי הדיווחים, השלושה הם פועלים בתעשיית המנהרות. לדברי המקורות, המטוסים שיגרו חמישה טילים לפחות ולמנהרות נגרם נזק כבד. אמבולנסים פלסטינים מיהרו למקום ופינו את הפצועים להמשך טיפול בבתי החולים. מצבם של הפצועים קל עד בינוני. בנוסף לתקיפות על המנהרות, מקורות פלסטינים דיווחו גם שחיל האוויר תקף מבנים בשדה התעופה ההרוס ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בהמשך לנסיונות הפיגוע האחרונים ועל רקע מספר ניסיונות ירי בשבועות האחרונים. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל ורואה בחמאס אחראי בלעדי למתרחש ברצועה ולשימור השקט בה", נאמר בהודעת הצבא.

גורמי ביטחון הוסיפו כי הפעולה בוצעה בתגובה לניסיון להחדיר דרך הים חביות נפץ לשטח ישראל, כמו גם לשיגור הרקטות אתמול לעבר ישראל. במהלך החודש האחרון שוגרו מהרצועה לישראל 19 רקטות.

עדכון ראשון: 01:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully