וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב נערך לגיוס הומואים מוצהרים

שר ההגנה האמריקאי הודיע לסנאט כי הקים צוות שייבחן דרכים לשילובם של הומוסקסואלים ולסביות בצבא ארה"ב. בכך יוצאת לדרך ההבטחה של אובמה לשנות את מדיניות "לא נשאל, אל תגלה"

גורם בכיר בצבא ארצות הברית אמר היום (שלישי) כי הצבא יתחיל להתכונן לאפשרות של ביטול מדיניות "לא נשאל, אל תגלה" המונעת מהומוסקסואלים מוצהרים מלשרת בצבא, כפי שדורש הנשיא ברק אובמה וכפי שהבטיח עוד במהלך קמפיין הבחירות שלו. יחד עם זאת, בכירים במערכת הביטחון הבהירו כי השינוי במידניות צריך להיות הדרגתי.

בנאום "מצב האומה" בשבוע שעבר קרא אובמה שוב לביטול המדיניות והבטיח כי הנושא יטופל עוד לפני בחירות אמצע הכהונה בחודש נובמבר. שר ההגנה, רוברט גייטס, שבעבר הביע הסתייגות מהתקדמות מהירה מדי בביטול המדיניות, הודיע היום במהלך שימוע שנערך בסנאט על הקמת צוות מיוחד שיבחן כיצד לבטל את הנוהל הקיים בצבא ביחס לחיילים הומוסקסואלים וחיילות לסביות. גייטס אמר כי בצוות יהיו חברים בכירים בפנטגון, קציני צבא ואזרחים.

"אני תומך בהחלטת הנשיא. השאלה היא לא אם נעשה את זה, אלא איך לעשות זאת" אמר גייטס, "היחס להומוסקסואלים השתנה באופן משמעותי מאז 1993. המנדט שיינתן לצוות הוא לבחון את כל ההיבטים של השאלה ולהציג המלצות עד סוף השנה. אני משוכנע שזה בר ביצוע".

מפקד הכוחות המשולבים של צבא ארצות הברית, האדמירל מייק מאלן, הזהיר כי כל שינוי במדיניות גיוסם של חיילים בעלי העדפות חד מיניות "צריך להיות מופק בזהירות ולאחר מחשבה, וכך גם לצאת אל הפועל". יחד עם זאת, מאלן אמר כי הוא תומך בשינוי: "זה הדבר הנכון לעשות, המדיניות הזו מאלצת אנשים לשקר לגבי עצמם רק כדי להגן על חבריהם".

בכירים רבים בצבא, יחד עם גורמים במפלגה הרפובליקאית מתנגדים נחרצות לשילובם של הומוסקסואלים מוצהרים בצבא וטוענים שהדבר יפגע במורל של החיילים ובמשמעת. "בזמן הזה, בו הכוחות הלוחמים נמצאים תחת עומס כבד, אסור לנו לנסות לשנות את המדיניות הזו", הסביר ג'ון מק'קיין שהיה יריבו של אובמה בבחירות לנשיאות.

החוק לא שינה את היחס של הצבא לחיילים גאים

הצוות המיוחד שהוקם צפוי לבחון את כל הסוגיות הקשורות לשיתופם של הומוסקסואלים ולסביות בצבא. בין היתר יבדקו נושאי דיור, אימונים משותפים, הטבות לבני זוג של חיילים וחיילות הומוסקסואלים וסוגיות ההכרה בנישואים חד מיניים.

ב-1993 העביר הקונגרס את החוק המאפשר להומוסקסואלים לשרת בצבא בתנאי שלא יצהירו על נטייתם המינית. הנשיא ביל קלינטון, שהבטיח גם הוא לשים קץ לאפליה נגד ההומוסקסואלים, חתם על החוק כפשרה לאחר שנתקל בהתנגדות בקונגרס ובצבא. הצעת הפשרה נועדה לאפשר להומוסקסואלים ולסביות לשרת בצבא במגבלות מסוימות. קודם לכן היה איסור גורף על חיילים בעלי העדפה חד-מינית לשרת בצבא האמריקאי, ומותר היה לצבא לחקור אותם בעניין ביסודיות, תוך השפלה, על מנת למנוע מהם "להסתנן לשורות הצבא".

החייל נדרש להצהיר בעת גיוסו שאינו הומוסקסואל, לסבית, טרנסג'נדר או בי-סקסואל, והסתרת הנושא הייתה עילה לגירושו מהצבא. לכן, המדיניות החדשה נועדה למנוע אפליה זו, בכך שאסרה על הצבא לחקור ולבדוק בנושא. אולם, למעשה, החוק לא שינה את היחס של הצבא לחיילים מהקהילה הגאה, שנאלצו להסתיר את נטיותיהם המיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully