וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לשמאל: אל תהיו נאיבים, שלום זה לא דת

2.2.2010 / 21:20

שר הביטחון נאם בכנס הרצליה ושלח עקיצה לעבר הקצה השמאלי במפה הפוליטית. "עלינו להירתם למעשה השלום בצורה מפוכחת. אני מצפה מהפוליטיקאים במרכז ובשמאל להיחלץ למאמצי הממשלה לכונן הסדרים מדיניים"

שר הביטחון אהוד ברק נאם הערב (שלישי) בכנס הרצליה שנערך במרכז הבינתחומי בעיר. בנאומו התייחס ברק לחשיבות של השלום עבור ביטחונה של ישראל. "לחברי הדתיים אני אומר כי ההבטחה האלוקית הייתה כבר בעבר ובכל זאת הגבולות השתנו משום שההנהגה הייתה רציונלית. לחברי בשמאל אני אומר - אל תהיו נאיבים. שלום זה לא דת, שלום זה חזון מעשי, אמצעי להשגת תכלית של מדינת ישראל חזקה ופורחת. עלינו להירתם למעשה השלום בצורה מפוכחת. אני מצפה מהפוליטיקאים במרכז ובשמאל להיחלץ למאמצי הממשלה לכונן הסדרים מדיניים. בישראל יש רוב דומם בעד שלום ואני חושב שהרוב הדומם הזה, למרות שבקלפיות הוא נוטה ימינה, יטה לטובת ההסדר ויגבה את הממשלה בהחלטות".

ברק הוסיף כי "כהנהגה מדינית יש לנו אחריות עליונה לחפש כל דרך להתקדם בתהליך המדיני. החלופות גרועות בהרבה. הדרך להגשים את החלום הציוני עוברת דרך עוצמה צבאית, חברתית, כלכלית ומדעית אך בסופו של דבר דך עשיית שלום עם השכנים. מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית- יהיה לה עתיד רק כאשר אנחנו נצליח לכונן הסדרים עם שכנינו".

"רק ישראל חזקה ומרתיעה תוכל לעשות שלום" הבהיר ברק. "הסדר מדיני באזור לא ייכון כל עוד היריבים שלנו מסביב יחשבו שניתן להביס את ישראל בכוח צבאי או להתיש אותה בטרור. השלום יושג כשנהיה בעמדת כוח וביטחון עצמי. ישראל היום היא חזקה ומרתיעה", אמר ברק. "יותר מאירן ולוב. לכן היא יכולה להרשות לעצמה, מתוך עמדה זו, לנוע קדימה אל ההסדרים המדיניים. בציבור הישראלי יש מחלוקת על נושאים האלה. אני אומר לאחיי המתנחלים עם הכיפות- עלינו לסמן את הגבול משום שהמציאות מחייבת זאת".

שר הביטחון הדגים זאת ואמר כי "אם מיליוני פלסטינים ממערב לירדן לא יצביעו בבחירות - זו מדינת אפרטהייד. אם כן יצביעו - זו מדינה דו לאומית גם אם נקרא לה מדינת יהודית ציונית. עלינו להבין שהאלטרנטיבות מכתיבות לנו את הצורך לסמן גבול בתוך ארץ ישראל שבתוכו יש רוב יהודי מסיבי ומוצק ומצידו השני תהיה מדינה פלסטינית. זה לא טובה לפלסטינים אלא משום שרק כך אנחנו מבטיחים את עתידנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully