וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: ההחלטה על שחרור שליט בידי חמאס

2.2.2010 / 18:36

במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, הדף נתניהו את טענות חמאס, לפיהן הוא האחראי להקפאת עסקת שליט. "אם חמאס רוצה בעסקה, היא תהיה. אם אינו רוצה בעסקה, היא לא תהיה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שלישי) להאשמות חמאס לפיהן הוא אחראי להקפאת העסקה להשבתו של החייל החטוף גלעד שליט. במסיבת עיתונאים משותפת שקיים ראש הממשלה עם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני המבקר בארץ, אמר נתניהו כי "יש לנו מטרה להחזיר את גלעד שליט הביתה בריא ושלם. יש לנו מטרה שנייה לעשות זאת באופן כזה שלא נאפשר למחבלים מרצחים, במידה וכאלה ישוחררו מהכלא, לרצוח את אזרחינו. לא ביהודה ושומרון ולא באמצעות נתיבים ביהודה ושומרון. אלה שתי המשימות שאנו משדרים למתווך הגרמני. אם החמאס רוצה בעסקה, היא תהיה. אם אינו רוצה בעסקה, היא לא תהיה. ההחלטה בידיו".

מוקדם יותר היום הגיבו נעם ואביבה שליט, הוריו של גלעד, לדברי ארגון חמאס לפיהם בשל חיסול בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח בדובאי, הוחלט להקפיא את המו"מ על העסקה לשחרור בנם.

לדבריהם, "לפני שראשי החמאס מכריזים על הקפאת המשא ומתן, כדאי שיזכרו שבנוסף להחזקתו של גלעד כבן ערובה ללא שום זכויות אדם בסיסיות – הם גם מחזיקים מאות אלפי אזרחים פלסטינים תושבי עזה קרוב ל-4 שנים במצב הומניטרי בלתי נסבל".

"פנינו לשלום עם סוריה"

נתניהו התייחס במסיבת העיתונאים גם לחביות הנפץ שהתגלו מול חופי הדרום, ואמר כי "אנחנו רואים בחומרה רבה את הפעולות של החמאס שבאו מרצועת עזה, שבדרך המקרה לא גבו מחיר בחיי אדם. אני רואה זאת בחומרה רבה ונגיב בהתאם".

על המשא ומתן עם סוריה אמר נתניהו כי "פנינו לשלום עם סוריה ללא תנאים מוקדמים. לצערנו סוריה ואירן ממשיכות לספק נשק גם לחיזבאללה וגם לחמאס. הדבר שישמח אותנו יותר מכל שסוריה תחליט שפניה לשלום, כמובן שזהו תהליך ארוך אבל הוא מתחיל כמו גם בזירות אחרות במשא ומתן לשלום".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"מאז ומעולם היינו קרובים לישראל"

נתניהו הביע תקווה כי ברלוסקוני יסייע בקידום תהליך השלום. "דיברנו על הרצון לקדם את תהליך השלום והבעתי שוב את נכונותה של הממשלה בראשותי להיכנס לאלתר למשא ומתן לשלום בלי תנאים מוקדמים. לנו יש גם הרצון וגם הדרך ללכת אל השלום ואני מאוד מקווה שבביקורך ברשות הפלסטינית תוכל לשכנע את ראשיה שגם הם יעלו על דרך השלום. כולם יודעים שישראל חפצה לחדש את תהליך השלום עם הפלסטינים. הפלסטינים טרם גילו את אותה ההתלהבות בלשון המעטה. אני מקווה שזה ישתנה".

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני התייחס לקשרים בין ישראל ואיטליה. "מאז ומעולם היינו קרובים לישראל, בתחומים רבים והזדמנויות רבות. היינו קרובים לגבי פתרון הבעיה הפלסטינית. רק רווחה כלכלית תביא שלום ארוך טווח".

ברלוסקוני התייחס גם לדאגות שהביע ראש הממשלה מהמשך התחמשות חיזבאללה בלבנון. "אדבר עם חרירי מקווה שאצליח ליצור איתו קשר קרוב. אמסור את דאגותיכם בפניו".

בנוגע לסנקציות הבינלאומיות על אירן אמר ברלוסקוני כי "סחר החליפין עם אירן הצטמצם ביותר משליש. בכל הנוגע לאפשרויות העתידיות של המשך דרכה של אירן לכיוון של פצצה גרעינית, נקווה מאוד שהקהילה הבינלאומית תדע להפעיל סנקציות חריפות שיניעו את הממשלה האירנית מכוונותיה. הסנקציות שיגיעו ימלאו תפקיד חשוב בעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully