וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות פרשת פסגות: הבורסה נסגרה בעלייה

ואדים סבידרסקי

2.2.2010 / 17:28

הבורסה חתמה את המסחר בעליות שערים. מדד תל אביב 25 הוסיף 0.7% ומדד תל אביב 100 עלה ב-0.9%. רמי רחימי מנכ"ל בית השקעות רמקו: "פרשת פסגות לא תשפיע מהותית"

המסחר באחד העם התנהל היום על רקע עליות נאות שנרשמו אמש מעבר לאוקיינוס ופשיטת רשות ניירות ערך על משרדי בית ההשקעות הגדול בארץ - פסגות, בשל חשד להרצת ניירות ערך, ביניהן גם איגרות חוב, על ידי מנהלי חדר מסחר וברוקראז'.

הבורסה בתל אביב חתמה את המסחר בעליות שערים: מדד תל אביב 25 הוסיף 0.7% ונסגר ברמה של 1,130.80 נקודות ומדד תל אביב 100 אשר עלה ב-0.9% נסגר ברמה של 1,068.93 נקודות. מדד מניות הבנקים הוסיף 0.2% בלבד, לאחר שנסחר בעליות של יותר מ-0.6% במהלך היום, ומדד מניות הנדל"ן קפץ ב-2.2%.

רמי רחימי, מנכ"ל בית השקעות רמקו, אמר הבוקר כי פרשת הרצת המניות בפסגות לא תשפיע מהותית על שוק המניות. רחימי מציין כי הניסיון מלמד כי גם לאירועים חריגים יותר, כמו התפטרות שר האוצר בשעתו בנימין נתניהו, היתה השפעה זמנית ומקומית בלבד. רחימי סבור כי צריך להבין שלאירועים מסוג זה אין השפעה על הכלכלה ועל נתוני המקרו, שהם בסופו של דבר אלו שקובעים את הכיוון של השוק. להערכת רמקו, לנתונים על הכנסות המדינה ממסים אשר מתפרסמים היום, להבדיל מפרשת פסגות, תהיה השפעה בריאה וטבעית על השוק.

בשוק הסולידי, הנפיקה היום המדינה את מלווה קצר מועד (מק"מ) מסדרה 0211 העומד לפירעון בעוד שנה בהיקף של 10 מיליארד שקל, ואת סדרה 0510, העומדת לפירעון במאי השנה, בהיקף של 2 מיליארד שקל נוספים. היקף הסדרה 0210, שתיפרע מחר, מסתכם בסך 7.5 מיליארד שקל בלבד, לעומת 12 מיליארד המונפק (ספיגת כסף מהציבור). הנפקת סדרה 211 נסגרה בתשואה שנתית של 2.05% וקצאת 99.43%.

ההכנסה בארה"ב עלתה ב-0.4% בדצמבר

מדדי תל בונד המכילים אגרות חוב קונצרניות נסגרו היום בטריטוריה חיובית ועלו עד 0.4%. באפיק הממשלתי שקלי, המגמה המעורבת בפתיחה התהפכה לעליות של עד 0.4%.
סמוך לשעת הסגירה באחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על עליה של עד 0.5%.

בזירת המקרו האמריקאית, מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור הראה, אמש, קריאה לינואר טובה מהצפוי של 58.4 נקודות, כאשר האנליסטים חזו כי תהיה 55 נקודות לעומת הקריאה הקודמת של 55.9 נקודות. קריאה מעל 50 נקודות מעידה על צמיחה במגזר, בעוד שקריאה מתחת, להפך. דו"ח ההוצאות על הבנייה הראה ירידה חדה מהצפוי בהוצאות חודש דצמבר, של 1.2%, כאשר אנליסטים צפו ירידה של 0.5% ביחס לחודש נובמבר.

נתון מעודד נוסף שהתפרסם אתמול: ההכנסה האישית בארצות הברית עלתה ב-0.4% בחודש דצמבר לעומת החודש הקודם כאשר האנליסטים חזו עלייה של 0.3%. ביחס לשנה הקודמת, עלתה ההכנסה ב-0.5% כאשר האנליסטים חזו ירידה של 0.3%. הוצאות הצרכנים עלו ב-0.2% לעומת החודש הקודם ביחס לציפיות האנליסטים לעלייה של 0.3%, וביחס לשנה הקודמת עלו ההוצאות ב-4% כאשר האנליסטים חזו עלייה של 2.3%. אמש, הציג נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בפני הקונגרס את הצעת התקציב לשנת 2010 בסך 3.83 טריליון דולר. הצעת התקציב, הכוללת תוכנית לעידוד יצירת משרות בסך 100 מיליארד דולר, מעריכה כי הגירעון התקציבי של ארה"ב יעלה מ-1.4 טריליון דולר בשנת הכספים שהסתיימה ב-30 בספטמבר ל-1.6 טריליון דולר.
התקציב המוצע, הגדול ב-3% מהקודם, מעריך כי הכנסותיה של הממשלה יגדלו ב-18% לעומת השנה הקודמת ויסתכמו ב-2.6 טריליון דולר, בעקבות ההתאוששות הכלכלית מהמיתון והגידול בהכנסות ממסים.

בתגובה להצעת התקציב של אובמה, הכלכלן האמריקאי פיטר שיף, אשר צפה את המשבר הפיננסי והמשבר בשוק הדיור בארה"ב, יצא בחריפות נגד כוונת ממשל אובמה להגדיל את הגירעון בתקציב, והזהיר כי מדיניות זו עלולה לגרור את כלכלת ארה"ב לשפל כלכלי מתמשך. היום צפוי להתפרסם נתון נוסף לחודש דצמבר 2009,מספר הבתים העומדים למכירה, כאשר תחזית סוכנות בלומברג מעריכה כי מספרם יגדל ב-1%.

האם המדינה תגבה תמלוגים על גילויי דלק?

בזירת המקרו המקומית, שר האוצר יובל שטייניץ, הנחה את היועץ המשפטי של משרדו, ואת כל הגורמים הרלבנטיים באוצר, לבחון בצורה יסודית אם יש מקום שהמדינה תגבה בעתיד תמלוגים על גילויי דלק בתחומי ישראל, נוזלי או גזי, ביבשה ובגבולות המדינה בים. גביית התמלוגים, אם יוחלט עליה, לא תחול על בעלי זיכיונות קיימים, אלא על בעלי זיכיונות חדשים.

מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל נמסר כי המשקיעים הזרים השקיעו בחודש דצמבר כ-60 מיליון דולר (נטו) במניות ישראליות הנסחרות בבורסה בת"א, לעומת השקעות של כ-560 מיליון דולר בחודש נובמבר, כאשר עיקר ההשקעות התרכזו בענף הכימיה והפרמצבטיקה. כמו כן, ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל הסתכמו בחודש דצמבר בכ-530 מיליון דולר. עיקר ההשקעות התרכזו בענף הביוטכנולוגיה. בחודשיים האחרונים ניכרת עלייה בקצב הגידול בהשקעות הישירות בהשוואה לחודשים קודמים.

יו"ר בנק דיסקונט ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר ד"ר יוסי בכר, אמר אמש בכנס הרצליה, כי יש לשוב למדיניות כלכלית מאוזנת ואחראית הן במישור התקציבי והן במישור הריבית. בכר תיאר את מדיניות הריבית שננקטה במשבר כמדיניות שקולה שלא סבלה מלחצים פוליטיים וכי מקורה של העמידות הישראלית הוא באופי הישראלי שהוא סתגלן מטבעו.

השותפות זרח (85%) ומודיעין (15%) הודיעו למשקיעיהם על היערכותם לביצוע קידוח אקספלורציה נוסף ברישיון צורים שבים המלח בתקציב של 6.5 מיליון דולר. השותפות יצטרכו לקבל את אישור רשות הטבע והגנים לצורך ביצוע הקידוח. הקידוח מתוכנן להתבצע במחצית השניה של 2010 על ידי לפידות. במידה ותוצאות הקידוח יהיו חיוביות, יצאו השותפות למבחני הפקה בעלות של 2.5 מיליון דולר נוספים. בסך הכל מקציבות השותפות 9 מיליון דולר לביצוע הקידוח.

נבדק אם בפסגות הריצו אג"ח של דלק נדל"ן

פרוטליקס, שבשליטת ביוסל , הודיעה על עיכוב אפשרי בהליך האישור של התרופה UPLYSO לטיפול במחלת הגושה. החברה הודיעה הבוקר שרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) ביקשה ממנה נתונים נוספים בנוגע להיבטים כימיים, יצוריים ובקרה (CMC). במסמכי בקשת האישור שהוגשו, ציינה החברה כי ה-FDA לא ביקש נתונים נוספים בנוגע לניסויים הקליניים והפרה-קלינים של התרופה.

מגדל שוקי הון מעלים את המלצתם ליצרנית הדשנים כיל מ"מכירה" ל"החזק" ומעדכנים את מחיר היעד למניה ל-48 שקל. העלאת מחיר היעד נובעת מהירידה ברמת הסיכון וכן מהצפי להתחזקות משמעותית בתחום הברום הצפוי לקבל רוח גבית מהמבנה הדואופולי המתגבש בימים אלו הלכה למעשה.

אחד הנושאים שנבדקים כיום על ידי רשות ניירות ערך הינו החשד כי בנוסטרו של פסגות הריצו גם אג"ח של דלק נדל"ן . לפי נתוני משרד האוצר נכון לסוף 2008, פסגות, המנוהל על ידי רועי ורמוס, החזיק בכ-6% מסדרת אג"ח ד' של דלק נדל"ן, בהיקף של כ-22 מיליון שקל, וכן ב-5.86% מסדרת אג"ח ה' בהיקף של 67 מיליון שקל. בתוך כך, גם דלק נדל"ן עצמה מצויה כיום תחת חקירה מקיפה של רשות ניירות ערך בכל הנוגע לטיפול חשבונאי בנכסי החברה בחו"ל בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully