וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכת חיל הים: "המטענים כוונו לספינות"

יהושע בריינר

2.2.2010 / 20:35

בעקבות שורת המטענים הימיים שהתגלו בחופי הדרום ביומיים האחרונים אומר קצין בכיר בחיל הים כי מטרת המטענים היתה פגיעה בספינות החיל. "אנחנו ערוכים לקראת מטענים נוספים"

קצין בכיר בחיל הים התייחס היום (שלישי) לשורת המטענים הימיים שנמצאו סמוך לחופים בדרום הארץ. לדברי הקצין, "מדובר בניסיונות פיגוע שמטרתם היתה פגיעה בספינות חיל הים. מי שהוציא את הפיגוע לדרך רצה לפגע בספינות. ההפעלה שלהם היתה צריכה להיות סלולרית". הקצין הוסיף כי "איננו יודעים מי היה אמור להפעיל. חשוב להדגיש שלא סתם האירוע הזה לא פגש בספינות. אנחנו מאוד ערוכים ודרוכים לאירוע שכזה. להבנתי, הם לא התכוונו שהמטענים יגיעו ליבשה, אלא רצו שהמטענים יפגשו את אחת הספינות באזור עזה. אנחנו מעריכים שיש עוד חביות כאלה בים".

הקצין הדגיש כי חיל הים שומר על כוננות גבוהה. "אנחנו נערכים לכך שיש עוד חביות, והספינות מתנהגות בהתאם. שיטות הפעולה שלנו הן כאלה ששומרות על כללי השיט גם נגד אירוע שכזה". הקצין אמר כי "איננו יודעים אם דייגים בעזה היו מעורבים, אבל מהניסיון שלנו אפשר להניח שדייגים היו מעורבים בזה". הקצין סיפר כי המטען שנסחף לחוף לאשקלון הכיל בין 15 ל-20קילוגרמים של חומר נפץ.

עוד העיר הקצין כי "בימים האלה שאנחנו נותנים תשובות על גולדסטון חשוב להדגיש כי מי ששם מטען כזה בים הוא בראש ובראשונה לוקח בחשבון שזה עלול לפגוע באזרחים, כולל באזרחים שלו".

המטען הראשון אותר אתמול בשעות הבוקר כשהוא מוטמן בתוך חבית בחוף "חופית" שבאשקלון. בעקבות זאת, נסגר החוף למרחק של 500 מטרים לכל כיוון מנקודת מציאת המטען וכוננות הוכרזה באזור. מדובר במטען שהיה מחובר לחבית כדי לאפשר לו לצוף על המים מבלי להינזק. חבלנים של המשטרה הוזעקו כדי לטפל במטען, ובמקביל הופעלו גורמי חירום במועצה האזורית חוף אשקלון כדי לסייע במקרה של התפוצצות המטען.

בהערכת מצב שערך היום ראש אגף המבצעים של המשטרה ניצב בנצי סאו הוחלט להמשיך את הכוננות הגבוהה ומאמצי החיפושים עד יום שישי. המשטרה קוראת לציבור להמשיך לגלות עירנות ולדווח על כל חפץ חשוד. בהערכת המצב השתתפו נציגי חיל הים וגורמי מודיעין.

עדכון ראשון: 17:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully