וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על העובדים מגיע לשיא

חיים ביאור

2.2.2010 / 14:48

המתיחות בין ההסתדרות לארגון החדש כוח לעובדים, על ייצוג עובדים במגזרים השונים במשק, הגיע לשיא חדש עם הודעת ההסתדרות כי עובדי אקרשטיין התארגנו במסגרתה

המתיחות בין ההסתדרות לארגון החדש כוח לעובדים, על ייצוג עובדים במגזרים שונים במשק, הגיעה אתמול לשיא חדש. אתמול הודיעה ההסתדרות כי עובדי חברת אקרשטיין תעשיות, שבכעלות משפחת אקרשטיין, התארגנו במסגרתה.

"למעלה ממחצית מ-4,500 העובדים בשלושת המפעלים של חברת אקרשטיין הצטרפו להסתדרות, וכעת אנו מוכרים כארגון היציג של כלל עובדי החברה על פי החוק", אמרו אתמול בהסתדרות.

בשבוע שעבר הכיר בית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע בארגון המתחרה להסתדרות, כוח לעובדים, שהוקם ב-2007, כארגון היציג של העובדים במפעל של אקרשטיין בירוחם. בית הדין גם הורה להנהלת החברה לקיים משא ומתן עם נציגי כוח לעובדים על הסכם שכר קיבוצי לעובדי המפעל בירוחם, בעקבות טענותיהם על הפחתות שכר, היעדר בטחון תעסוקתי והזנחת הבטיחות במפעל. ואולם במקביל פעלו אנשי ההסתדרות בקרב עובדי החברה בכל 3 המפעלים והחתימו כ-300 מהם על התפקדות להסתדרות, מה שהופך אותה לארגון היציג של עובדי כל החברה.

לטענת יו"ר ועד עובדי מפעלי אקרשטיין בירוחם, בנצי צנגאוקר, הפעיל בארגון כוח לעובדים, "מיד לאחר פסק הדין של ביה"ד לעבודה שהכיר ביציגות שלנו, הגיעו נציגי ההסתדרות למפעל שלנו ולשני המפעלים האחרים של החברה, תוך שיתוף פעולה עם ההנהלה, כדי להחתים עובדים על טפסי הצטרפות להסתדרות. לטענתו, "עובדים רבים הבינו שההנהלה מעוניינת שהם יצטרפו להסתדרות במקום שיהיו מיוצגים על ידי ארגון כוח לעובדים, ולכן הם חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות".

בהסתדרות אומרים כי בימים האחרונים פנו עובדי אקרשטיין להסתדרות וביקשו להתארגן במסגרתה. "אנשינו הגיעו לאתרי הבניה ונפגשו עם העובדים כדי לצרפם להסתדרות. בהמשך הודיעו להנהלת החברה שההסתדרות היא הארגון היציג".

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ (הפועלת במסגרת ההסתדרות) יצחק מויאל, קרא למנכ"ל החברה גיורא אקרשטיין, להיכנס למו"מ עמו לחתימה על הסכם שכר קיבוצי בחברה, שיסדיר את יחסי העבודה בחברה ואת הזכויות הכלכליות של העובדים.

ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, הבהיר כי "בסופו של יום, רק ארגון עובדים אחד יכול להיות יציג". לדבריו, משעה שרוב עובדי אקרשטיין בחרו להתארגן במסגרת ההסתדרות הכללית והעדיפו אותה כארגונם היציג, החלטתם מחייבת את כל הנוגעים בדבר ואנו נפעל ליצוגם של כלל עובדי החברה מול הנהלת החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully