וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "ייתכן שהרשות התנקשה באל-מבחוח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.2.2010 / 12:51

נציג חמאס בלבנון אוסמה חמדאן טוען כי קיימת אפשרות שהרשות הפלסטינית עומדת מאחורי ההתנקשות בחבר הארגון מחמוד אל-מבחוח בדובאי. "אל-מבחוח היה מוכר לאותם מנגנונים"

בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן, אמר היום (שלישי) כי קיימת אפשרות שמנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית היו מעורבים בחיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח לפני כשבועיים בדובאי. בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר" אמר חמדאן כי ייתכן והייתה מעורבות מצד מספר מנגנונים של הרשות בהתנקשות. "בעיקר משום שאל-מבחוח היה מוכר לאותם מנגנונים", הוסיף. יחד עם זאת, הבהיר כי ייתכן וגורמים נוספים היו מעורבים בחיסול.

ב"הארץ" פורסם כי בדיקת חמאס העלתה פרטים חדשים על פיהם ייתכן כי גוף מודיעיני ערבי עומד מאחורי חיסולו של אל מבחוח. זאת בניגוד לחשד הראשוני של חמאס על פיהם המוסד הישראלי הוא העומד מאחורי החיסול.

מוקדם יותר היום אמר בכיר באחד הארגונים הפלסטינים בדמשק לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי הוא סבור שחיסולו של אל-מבחוח בוצע הודות לפרצה ביטחונית בסביבתו הקרובה: "פרצה ביטחונית היא אפשרות קיימת, ולא ניתן לפסול אותה על הסף כרגע". הוא מסר עוד כי בניגוד לטענות בכירי חמאס, אל-מבחוח לא נשמר על ידי מאבטחים,

הבכיר הפלסטיני העריך עוד כי חמאס לא ינקום על חיסולו של אל-מבחוח באמצעות פיגועים בחו"ל אלא בארץ: "חמאס שולל זאת על הסף משום שהוא מכבד את ריבונות יתר המדינות". סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר לעיתון כי ארגונו יחקור את חיסולו של אל-מבחוח תוך שיתוף פעולה עם גורמים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully