וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "במבי" הסתיים במטח אבנים

יהושע בריינר

2.2.2010 / 16:00

אנשי המנהל האזרחי, בליווי וטרינרים, נכנסו לכפר פלסטיני סמוך לרמאללה כדי לחלץ צבאים שהוחזקו בשבי. המקומיים לא אהבו את העניין, וזיכו את הכוחות במטח אבנים. לצבאים שלום

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

.

מה עושים חיילים, וטרינרים ופקחי שמורות הטבע בלב כפר פלסטיני דרומית לרמאללה? המנהל האזרחי ביחד עם פקחי רשות שמורות הטבע והגנים נכנסו אתמול, בליווי כוחות תותחנים, אל הכפר הפלסטיני אל קובייבא על מנת להוציא ארבעה צבאים שהיו כלואים במנזר מקומי. פעילות צבאית שזכתה לכינוי "מבצע במבי".

"מקומם של הצבאים לא בכלובים, אלא בטבע", טען מוטי שפי מרשות הטבע והגנים, "אוכלוסיית הצבאים נמצא בסכנה גם בעיקר בגלל ציד, ביהודה ושומרון ובמקומות אחרים. מקומם לא בכלובים ולא במנזרים ואנו מנסים להציל את מה שאפשר". קצין המבצעים של מנהלת התיאום והקישור בעוטף ירושלים במנהל האזרחי, רס"ן ערך גרוס, הבהיר כי תפקידם לאכוף את החוק ביהודה ושומרון, גם בנושא החי והצומח. "אין ספק שיש כאן סיכון בטחוני, אולם ההחלטה להיכנס לכפר התקבלה בהערכות מצב, ואיך להיכנס ומתי הם חלק מאותם הסיכונים. אנו נכנס בהידברות מלאה, שכן, גם אנחנו מבינים שמדובר במקום קדוש ואין לנו כוונה להיכנס בכח".

בשם האב, מה אתם עושים פה?

כעבור נסיעה של מספר דקות בתוך הכפר אותרו הצבאים בתוך כלוב, מופתעים מהכח הצבאי שנכנס למקום. הכומר המקומי מריו דשינו היה בהלם. "אני כבר 25 שנה במנזר והצבאים היו כאן עוד לפני", סיפר, "אבל למה להיכנס עם כזה כח לשטח המנזר? הייתם מתקשרים מראש, שואלים אם יש כאן חיות, אילו חיות והיינו נותנים לכם אותן. הייתם צריכים לתאם את זה מול הוותיקן. אנו מציגים את החיות לנוצרים שמגיעים לכאן, מראים להם את הבריאה האלוקית. מה הבעיה בכך?".

בינתיים החלה מלאכת ההרדמה, כשהחיילים דואגים לאבטחה מחוץ לאתר. כעבור מספר דקות החיות כבר נכנעו לסם ושקעו בשינה עמוקה. בזריזות נכנסו הפקחים והכניסו את הצבאים לכלובים. התחנה הבאה עבורם תהיה בית חולים וטרינרי לבדיקת מערכות זריזה, ומשם בחזרה אל הטבע.

אבל קודם צריך לעבור דרך תושבי הכפר הזועמים שכבר התמקמו בצמתים המרכזיים מצויידים היטב. אבנים, בקבוקי זכוכית וצבע טרי קיבלו את פני החיילים בדרך לעוד שבת בבסיס, פחות בגלל המחטף, יותר בגלל הכיבוש. והצבאים? חזרו לטבע אחרי שנים מאחורי גדרות. כנראה שהם מעדיפים את הרוח של הרי ירושלים על פני רוח הקודש.

לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully