וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

2.2.2010 / 11:13

לא משנה איזו בעיה נוצרת, הווטרינר שלנו כאן לשירותכם. ד"ר איל נחמיאס, ווטרינר הבית של פורינה, עונה לשאלות שלכם

שלום, הכלב שלנו סובל מנשירת פרווה תמידית, ללא קשר למזג אוויר. אנחנו רוצים תינוק, ואנחנו לא יודעים מה לעשות, כי במצב הנוכחי זה מפחיד אותנו. מצד שני לא היינו רוצים לחשוב על להחליט בין ילד לכלב. היינו אצל ווטרינר, הכלב בריא. מה ניתן לעשות?

אני יכול להתייחס לכך בשני מובנים, אחד כיצד להפחית את הנשירה בבית והשני – למה יש התנגשות בין השיער לתינוק. הוכח כי תינוקות שגודלו בצורה "סטרילית" לא היו יותר בריאים אלא להיפך. כדי להפחית את הנשירה אפשר לעשות שינוי במזון ולעבור לניסיון לחודש אחד לאוכל איכותי. נשירת השיער עשויה לרדת משמעותית עקב עליה ברמת החלבון והערך של יחס חלבון אנרגיה.

דבר שני, שניתן לשלב הוא שימוש במברשת שיער מעולה שנקראת פורמי נטור, ונמכרת במרבית החנויות היום. הברשה טובה של פעם בשבוע תותיר אתכם ללא שיער בבית כמעט.

הכלבה שלי אוהבת להתרוצץ בגשם ובעקבות כך הפרווה שלה מדיפה ריח נורא. האם ישנה הגבלה במספר החפיפות לכלב? או האם יש פיתרון אחר?

באופן עקרוני אין בעיה, אך רצוי למעט ברחצות עד כמה שניתן, מאחר ועורו של כלב מיועד להיות יותר יבש מעורו של אדם, למשל. באופן כללי אפשר לאחר טיול בגשם לנגב אותה היטב ולתת לה להתייבש.

אם הריח מאד מפריע אפשר לקחת את המגבת הרטובה ולרסס עליה מעט מבשם של כלבים (למשל כמו זה המשמש את הספרית). זה מספיק. לא צריך לחפוף כלב לעיתים תכופות. החפיפה התכופה מסירה את שכבת השומן הדקה המגינה על עורו וחושפת אותו לפגעים ונזקים בקלות יותר.

יש לי כלב בן 5 ויש חשש לפריצת דיסק. יש לנו תור לבדיקות נוספת בבית החולים, ויתכן שיצטרך ניתוח. מה הסיכויים להצלחת הניתוח, והאם זה יכול לחזור שוב?

פריצות דיסק הן דבר נפוץ בכלבים מגזעים מסוימים, למשל ספנייל או דקל. במצבים קלים בהם רק מדובר בכאב או בהגבלה קלה של תנועה, יש לניתוח אחוזי הצלחה נמוכים, ואין יתרון לעומת טיפול לא ניתוחי, כמו למשל דיקור סיני ותרופות אנטי דלקתיות שונות.

במקרים בהם יש החמרה או הופעה של סימנים עצביים קשים כמו שיתוק מלא או חלקי, יש לניתוח אחוזי הצלחה גבוהים יותר מטיפול קונסרבטיבי. הרופא יוכל לסווג את חומרת הפגיעה העצבית ועל פיה לנסח את אחוזי ההצלחה המקובלים.

הכלבה שלי בתקופת ייחום. כל הכלבים סביבה, ואי אפשר לצאת מהבית. יש משהו שאנו יכולים לעשות בכדי למנוע זאת, או לצאת מהבית בבטחה איתה?

ראשית מומלץ כמובן לצאת רק עם רצועה (לא מהסוג הנמתח). פשר לרחוץ את איזור איבר המין ולבשם מעט, כדי למסך את הריח. טריק קטן מעניין שלמדתי פעם ממגדלי כלבים הוא לתת כף של חילבה (בלי חריף) פעם ביום לכלב . השינוי בריח מפחית את המשיכה של הכלבים. אפשר להעביר גם מגבת ספוגה עם מים ומעט מהחילבה על החלק האחורי אם אין לכם בעיה עם הריח של החילבה.

כדי להרחיק כלבים שמנסים לקפוץ יש כמה שיטות, למשל אקדח מים קטן עם טיפת חומץ במים, או מיכל של אויר דחוס הנמכר בחנויות למטרות אילוף.

הפולס הפתאומי של זרם האויר מבהיל כלב, ולרוב כלב לא ירצה לחזור על הפעולה שגרמה לבהלה. רצוי לקחת את הכלבה לאיזור פחות מוכר לכלבים בטיולים, וטיפ אחרון – לעקר את הכלבה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully