וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פסגות מסתעפת: עובדים נוספים ייחקרו

אתי אפללו

2.2.2010 / 11:10

הרשות לני"ע תחקור עובדים נוספים בפסגות - בכלל זה עובדים במסחר, וגורמים נוספים אשר אפשרו את הרצת ניירות הערך בה חושדת הרשות

בשוק ההון התעוררו היום לאחת הסערות הגדולות שידעו, כאשר אתמול בערב נעצרו בכירים שעבדו בבית ההשקעות פסגות בחשד שהריצו ניירות ערך בתיק ההשקעות העצמיות - הנוסטורו- של פסגות.

חקירת הרשות נמשכת ומלבד מעצרם של דוד אדרי ושי בן דוד תחקור היום הרשות עובדים נוספים בפסגות - בכלל זה עובדים במסחר, וכן גורמים נוספים מחוץ לפסגות אשר אפשרו את הרצת ניירות הערך בה חושדת הרשות.

הרשות מבצעת חקירה סמויה בפרשה מזה מספר חודשים, כאשר אתמול עברה הרשות לחקירה גלויה בעניין. ככל הידוע בשלב זה אין ברשות ניירות ערך חשד לפעילות תרמיתית בחשבונות עמיתים שמסרו את כספם לניהול פסגות.

כרגע מתמקדת החקירה בשאלות מי ידע על הפעילות, מי אשרר את ההרצה, והאם היו גורמים בחברות אחרות שאפשרו אותה. על פי ההערכות הפעילות בוצעה בחשבון הנוסטרו של פסגות שעל פי ההערכות מנהלת כ-400 מיליון שקל.

אולם, על סכום זה נטלה פסגות מינוף גבוה שהיקפו נבדק כעת ברשות ניירות ערך, ועל פי הערכות היה אף פי חמש מגודל הנוסטרו. כלומר גודל התיק לאחר המינוף היה כ 2 מליארד שקל ואף יותר.

היקף תיק זה, איפשר לטענת הרשות ביצוע פעולות תרמית בהיקפים גדולים, כאשר בתקופות מסויימות הגיע היקף הפעולות בנוסטרו לכחצי מליארד שקל ביום. כך למשל, אחת הפעולות שנבדקו, היתה בהיקף זה, וממנה בלבד הפיק התיק רווחים של מליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully