וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ידרוש מאינטל להישאר בישראל

מאת אורה קורן

2.2.2010 / 8:05

ראש הממשלה יבקש מענקית השבבים להתחייב לפעילות ממושכת בישראל, כאחד התנאים לקבלת מענק בסך כ-400 מיליון דולר שביקשה ממשרד התמ"ת

חברת אינטל תידרש להתחייב לפעילות ממושכת בישראל, כאחד התנאים לקבלת מענק בסך כ-400 מיליון דולר שביקשה ממשרד התמ"ת. באחרונה הגישה אינטל בקשה רשמית למשרד להרחבת מפעלה בקרית גת, בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולר, מתוכם כ-400 מיליון דולר ממענק. בתמורה התחייבה החברה להעסיק כ-400 עובדים חדשים.

הבקשה נמצאת בבדיקה במרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, ותעבור בהמשך גם לעיונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ההערכות הן כי נתניהו יכריע לגביה, מכיוון שמדובר במענק גדול במיוחד של מיליון דולר לעובד. בעבר קיבלה אינטל מענקים דומים בהיקפם, אך תמורת העסקת אלפי עובדים.

אחת הדרישות שעלתה בשיחות עם אינטל היא דרישה לייצר שני דורות של שבבים במפעל בשל המענק, כך שהייצור יימשך זמן רב יותר. במשרד התמ"ת מעריכים בעקבות שיחות עם ראשי אינטל, כי אם החברה לא תקבל את המענק היא צפויה לצמצם בשיעור ניכר את פעילותה בישראל בעוד כחמש שנים, ואף לצאת מישראל. כיום מעסיקה אינטל כ-2,300 עובדים בישראל.

לפני כחצי שנה, כשהועלתה לראשונה האפשרות של הרחבת מפעל אינטל בקרית גת, הבהירו במשרד האוצר כי יסרבו לתת לחברה מענק, אך יפעלו לתת לה את מירב הטבות המס שהחוק מאפשר. אלה כוללות פטור ממס הכנסה ומדיווידנד למשך עשר שנים. שר האוצר, יובל שטייניץ, אף הנחה את אנשי משרדו לבחון את מירב הטבות המס שאינטל תוכל לקבל, כדי שהשקעתה החדשה תהיה כדאית מבחינתה. אגף המסים החל במגעים עם אינטל לבחינת חלופות ההטבות שתוכל לקבל.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully