וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אירן - מקרה מבחן לאנושות"

פנחס וולף

1.2.2010 / 21:22

בארוחת ערב עם ראש ממשלת איטליה הגדיר נתניהו את המשטר בטהרן "עריץ וצמא דם". ברלוסקוני התקבל היום בהתרגשות בישראל, נטע עץ לרגל ט"ו בשבט וביקר במוזיאון "יד ושם"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני הגיע היום (שני) לביקור רשמי בן כשלושה ימים בישראל, כשאליו מתלווים שמונה משרי ממשלתו. לאחר קבלת פנים במעמד בכירי ממשלת ישראל, נטע ראש הממשלה האיטלקי עץ לציון ט"ו בשבט וכן סייר עם המשלחת האיטלקית במוזיאון "יד ושם" בירושלים - סיור אותו הגדיר מאוחר יותר בשיחות עם עיתונאים "אגרוף בבטן". לקראת ערב הגיעה המשלחת לארוחת ערב עם ראש הממשלה נתניהו ועם כמה משרי הממשלה הישראלית בירושלים.

בפתח האירוע הודה נתניהו לברלוסקוני על תמיכתו המתמדת במדינת ישראל ולאחר מכן חזר על חששותיו ועל עמדת ישראל בסוגיית הגרעין האיראני. לדבריו, "האנושות עומדת היום בפני אחד מרגעי המבחן שלה מאז מלחמת העולם השנייה. הניסיון של משטר איסלמי קיצוני, משטר עריץ וצמא דם, להתחמש בנשק גרעיני מסכן את האנושות כולו, בוודאי את מדינתי, מדינת ישראל, אבל גם את כל האזור ואת כל העולם. הדורות הבאים יסתכלו עלינו ברגע מבחן זה כשם שאנחנו מסתכלים כיצד התנהגו מנהיגים ברגעי מבחן אחרים". נתניהו סיכם את דבריו בקריאה: "מה שחשוב ממנהיגים זה ראייה ברורה של הסכנה, נחישות ומעל הכל – אומץ לב לעצור את הרעה בזמן".

ברלוסקוני, מצדו, הודה על קבלת הפנים ושיתף את הנוכחים בהתרגשותו בעקבות ביקורו היום במוזיאון יד ושם בעיר: "אני עושה מה שאני עושה, כי אני חושב שכך צריך להיות ביחסים עם ישראל וכלפי הקהילה הבינלאומית התנהגתי כפי שנכון היה להתנהג. התוודעתי להיסטוריה הנוראית של העם שלכם על ידי ידידים יהודים הרבה לפני שביקרתי ביד ושם היום בפעם השניה".

בהתייחסו לפגישות שהתקיימו בין בכירי הממשלה האיטלקית לעמיתיהם הישראלי אמר: "היום זהו אירוע חשוב בהיסטוריה של היחסים בין ישראל ואיטליה - עד היום קיימנו שיחות הדדיות רק עם חמש המדינות האירופאיות הגדולות והחשובות ביותר. לכן, אנחנו מחשיבים בעת קיום הפגישה הזו את ישראל כאחת המדינות האירופיות".

ביום רביעי צפוי ברלוסקוני לשאת דברים במליאת הכנסת וישיק במשכן תערוכה מיוחדת מעבודותיו של הצייר ליאורנדו דה וינצ'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully