וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי עזה עושים כסף מהריסות המלחמה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.2.2010 / 18:27

העוני הבלתי נסבל ברצועה מאלץ ילדים פלסטינים למצוא מקורות מימון חדשים: איסוף אבנים עבור בתי מלאכה. השכר: שקלים בודדים, לא יותר

העוני בו שרויים תושבי רצועת עזה, בעיקר לאחר מבצע "עופרת יצוקה", גורם לרבים מהם למצוא דרכים יצירתיות כדי להרוויח את לחמם. בתקופה האחרונה ניתן להבחין בתופעה חדשה ברצועה - ילדים פלסטינים אוספים אבנים ומוכרים אותן לבתי מלאכה בעזה בתמורה לשקלים בודדים. חלק מהילדים אוספים אבנים מתוך הריסות בתים שנחרבו במהלך המבצע, ובעלי בתי המלאכה שקונים אותן יוצרים מהן אבנים חדשות לשיקום הבתים שנהרסו.

רבים מהילדים והנערים העזתים שאוספים אבנים נאלצו לעזוב את לימודיהם עבור העיסוק החדש. "נאלצתי לעזוב את הלימודים כדי להביא כסף להוריי המבוגרים ולאחיי הצעירים", סיפר עבד אל-כרים חנאווי לאתר חדשות פלסטיני, כאשר תיאר את עבודת הפרך. את האבנים הוא מעמיס על עגלה הרתומה לחמורו: "בתמורה לעגלה עמוסה באבנים קטנות אני מקבל בין 10 ל-15 שקלים".

צעיר פלסטיני אחר סיפר כי הוא וחבריו, 'אוספי האבנים', מגיעים להריסות הבתים ברחבי עזה ומשם אוספים אבנים. הם עובדים החל משבע בבוקר ועד לשקיעת השמש לפנות ערב. צעיר עזתי נוסף סיפר כי הוא וחבריו כבר יודעים להבחין בין סוגי האבנים. "כל אבן נועדה לשימוש אחר ולכל אבן יש מחיר אחר", הסביר. מרבית הילדים עובדים בסמוך לאזור התעשייה "ארז" בגבולה הצפוני של הרצועה.

לאחרונה פורסמו נתונים מדאיגים אודות אחוזי האבטלה והעוני הגבוהים בעזה. לפי מרבית הנתונים, אחוז האבטלה עומד על כ-70 אחוז. נתונים של האו"ם הצביעו גם על בתים רבים ברחבי הרצועה שנפגעו במבצע "עופרת יצוקה" לפני יותר משנה. לפי הנתונים, 35 אלף בתים ברחבי הרצועה נפגעו מאש צה"ל ו-600 אלף טון של הריסות בתים טרם פונו. האו"ם כבר הביע בתקופה האחרונה דאגה מעליית אחוזי הילדים העובדים ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully